سرمربی هندبال گچساران:

سقف قراردادهای لیگ پایین است

مهدی آزاد منجیری گفت: مبلغ قرارداد کادر فنی و بازیکنان لیگ برتر هندبال اصلا قابل گفتن نیست، با این وجود هنوز هیچ دریافتی هم از قراردادهای این فصل نداشتیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سرمربی تیم هندبال نفت و گاز گچساران، در مورد مشکلات تیمش در رقابت‌های لیگ برتر هندبال گفت: تیم ما مشکلات زیادی دارد که مهمترین آن مشکلات مالی است. این مشکلات بسیار به تیم ما فشار آورده به طوری که در این دوره از لیگ هنوز هیچ دریافتی از مبلغ قراردادهایمان نداشته‌ایم. از لیگ سال گذشته هم 60 درصد قراردادها را نگرفته‌ایم. بازیکنان ما بی انگیزه شده‌اند و فقط می خواهند لیگ تمام شود. سهمیه تیم در لیگ برتر را که حفظ کرده‌ایم و تنها می‌خواهیم لیگ به اتمام برسد، به این امید که سال آینده اتفاق خوبی بیفتد و شرایط مالی بهتر شود.  

وی در ادامه در مورد بازی تیمش در هفته یازدهم لیگ برتر هندبال افزود: بازیکنان ما بی انگیزه شدند و کم و بیش تمرین می کنند. وضعیت تیم ما نسبت به شاملی کازرون که ثبات داشته و بازیکنانش تلاش خوبی دارند قابل مقایسه نیست. آن‌ها شرایط خود را در صدر جدول حفظ کرده اند و برای قهرمانی می آیند. با توجه به این شرایط و بی انگیزگی بازیکنانمان بازی این هفته ما در کازرون سخت خواهد بود.

سرمربی تیم هندبال نفت و گاز گچساران در خصوص لیگ برتر هندبال و برگزاری لیگ به صورت دو گروهی گفت: نمی دانم عقیده فدراسیون از برگزاری لیگ در دو گروه چه بود اما اگر می خواست تعداد بازی تیم‌ها کم شود باید راه دیگری را در پیش می گرفت. در این شرایط تنها تعداد بازی دو سه تیمی که ته جدول ماندند کم خواهد شد. برای تیم‌های بالای جدول تنها یکی دو مسابقه نسبت به سال گذشته کمتر شد.

آزادمنجیری افزود: امسال مسئولان فدراسیون همه انرژی خود را برای تیم ملی گذاشتند که جهانی شود، اما در این شرایط تیم های باشگاهی ضربه خوردند. تیم‌ها با مشکلات مالی روبرو هستند و طولانی شدن لیگ هم ضربه بیشتری به تیم‌ها زد. اکثر تیم‌ها شرایط مالی خوبی ندارند تا بخواهند در کل سال تمرین داشته و در اردو باشند. این به نفع لیگ نبود ولی فدراسیون همه هم و غم خود را گذاشته بود که تیم ملی به جهانی راه یابد که متاسفانه نشد. در طول سال ما سه یا چهار بار بازیکنانمان را به سطح آمادگی بالا رساندیم که این باعث مصدومیت بازیکنان می شود. این طولانی شدن لیگ گریبانگیر تیم‌ها از جمله تیم ما شد.

وی در خصوص سقف قرارداد این فصل از لیگ برتر هندبال گفت: قرارداد کادر فنی و بازیکنان اصلا قابل گفتن نیست. اکنون سقف سقف قراردادها آنقدر بالا نیست. گاها قرار داد برخی از تیم های لیگ برتر در یک فصل برای کل تیم 500 تا 600 میلیون تومان است. بازیکنان اکثرا بومی هستند و مجبورند بازی کنند. بیشتر بازیکنان ایرانی که سطح بالایی دارند ترجیح می دهند که بیرون از ایران بازی کنند تا پول بیشتری بگیرند. به نظرم لازم نیست که بازیکن خارج از ایران بازی کند اما به سبب شرایط مالی مجبور است. لیگ ایران پویایی ندارد و اکثر بازیکنان حق و حقوق خود را نمی گیرند. آنها مجبور می شوند تا 2 شغله باشند و بعد از ظهرها به تمرین بیایند. این ها باعث شده لیگ برتر طراوت خود را از دست بدهد. مشکلات مالی گریبانگیر هندبال کشور شده است.

سرمربی تیم هندبال نفت و گاز گچساران در پاسخ به این سوال که آیا لیگ برتر پخش تلوزیونی دارد یا خیر گفت: برخی از تیم‌ها مثل سبزوار، طبس و .. در شبکه های استانی خود پخش زنده داشتند، اما بازیها از شبکه ورزش پخش نشده است. مسلما پخش لیگ برتر به نفع هندبال ایران است. البته اکنون لیگ برتر ما کمی ضعیف شده و اگر فدراسیون بازیهای تیم‌های بالای جدول را از شبکه ورزش پخش کند به هندبال ایران کمک خواهد شد. اکنون هندبال در کوران پیشرفت بسکتبال و والیبال عقب مانده و نیاز به استعدادیابی دارد. پخش مسابقات قهرمانی آسیا کمک کننده بود و مردم از آن استقبال کردند. اگر این پخش ها تداوم داشته باشد و مسابقات اروپایی و یا لیگ برتری پخش شود به توسعه و استعدادیابی هندبال کمک خواهد کرد./ایسنا

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191019
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه