«میهن صنعت» گزارش می دهد:

سقوط طلای سیاه در پی اختلاف اروپا و آمریکا در مورد ایران

در روز دوشنبه، بهای نفت از رشد بی سابقه خود در هفته گذشته به علت افزایش فعالیت های حفاری آمریکا و حمایت کشورهای اروپایی و آسیایی از برجام فاصله گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت خام در هفته اخیر پس از خروج آمریکا از برجام و نیز کاهش صادرات نفت ایران در پی تحریم های آمریکا بر علیه ایران بیش ترین میزان خود را طی سه سال گذشته تجربه کرد.

شاخص جهانی نفت خام برنت LCOc1 با کاهش 33 سنت معادل 0.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 76 دلار 79 سنت معامله شد و شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت 19 سنت معادل 0.3 درصد کاهش پیدا کرده و به 70 دلار 51 سنت در هر بشکه رسیده است.

 در هفته اخیر، شاخص نفت خام برنت و وست تگزاس به ترتیب به ازای هر بشکه نفت 78 دلار و 71 دلار 89 سنت معامله شدند که در واقع بیش ترین میزان بهای نفت از نوامبر سال 2014 بود.

گِّرک مکین، استراتژیست بازار گفت، « اگر ایران دچار تحریم های آمریکا شود، حدود یک میلیون بشکه نفت از بازار جهانی نفت ناپدید خواهد شد.»

وی افزود، اما هنوز مشخص نیست، آلمان اعلام کرده که از شرکت های خود در برابر تحریم های آمریکا محافظت می کند و مقامات ایران نیز اظهار کردند، قرارداد توتال همچنان پابرجاست و اگرچه به نظر می رسد که چینی ها آمادگی لازم را برای جبران این فضای خالی دارند.»

از دیگر عوامل آشفتگی بازار می توان به افزایش فعالیت های حفاری آمریکا و تولیدات بیش تر این کشور اشاره کرد.

شرکت های حفاری آمریکا در هفته منتهی به 11 مه 10 دکل حفاری به شمار دکل های حفاری خود افزودند که در مجموع به 844 واحد رسید و بیش ترین میزان از نوامبر سال 2015 است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=152641
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه