میهن صنعت:

سه ونیم میلیون مترمربع از معابر روستایی کشور امسال آسفالت شد

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: امسال با اختصاص 200 میلیارد تومان سهمیه قیر به بنیاد مسکن تاکنون با دریافت 190 هزار تن قیر سطحی معادل سه و نیم میلیون مترمربع از معابر روستایی آسفالت و بهسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسین شنوایی روز یکشنبه درحاشیه کارگاه آموزشی ناظران روستایی در بنیاد مسکن شیراز در گفت وگو با ایرنا افزود: میزان طولی آسفالت انجام شده در سال جاری بالغ بر 500 کیلومتر و برای اجرای این طرح ها از 22 میلیارد تومان مشارکت مردمی نیز استفاده شده است .
وی بیان داشت : سال گذشته نیز با دریافت 302 هزار تن سهمیه قیر معادل یک هزار و 830 کیلومتر از معابر که سطحی برابر با 14 میلیون متر مربع را پوشش می داد آسفالت و بهسازی شد .
به گفته شنوایی سال گذشته هم 117 میلیارد تومان از مشارکت های مردمی برای اجرای طرح های آسفالت معابر جذب شد.
مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی عمران روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه تامین سالانه 480 میلیارد تومان سهمیه قیر بر اساس مصوبه قانونی از سوی وزارت نفت در بودجه سالهای 94 و 95 گنجانده شده؛ گفت: به رغم مصوبه موجود سالانه حدود 200 میلیارد تومان اعتبار تامین قیر به بنیاد مسکن اختصاص می یابد و با همین تخصیص ناقص هم کارهای بزرگی در توسعه معابر روستایی انجام شده است .
شنوایی با بیان اینکه در یک و نیم سال گذشته حدود سه هزار روستای کشور از طرح توسعه معابر بهره مند شدند؛ گفت: امید است تا پایان امسال با تامین باقی مانده اعتبارات دراین حوزه طرح توسعه و آسفالت معابر روستایی شتاب بیشتر گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=102861
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه