میهن صنعت:

سه گل ایران آفساید اعلام شد/ اعتراض کی‌روش به داور استرالیایی

میهن صنعت: دیدار تیم‌های ملی فوتبال دیدار ایران و بحرین در جام ملت‌های آسیا با حواشی خاصی همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» به نقل از ایسنا حدود 27 هزار تماشاگر از نزدیک در ورزشگاه 30 هزار نفری ملبورن بازی تیم‌های ایران و بحرین را نظاره کردند که در این بین حدود دو هزار تماشاگر استرالیایی، 25 هزار تماشاگر ایرانی و حدود 50 تماشاگر بحرینی حضور داشتند.

 

مسئولان تیم ملی فوتبال ایران شامل خراطی، خانبان، حمیثی به همراه هاشم بیگ زاده، مدافع مصدوم تیم ملی فوتبال ایران و محسن معتمدکیا مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران در طبقه پایین استقرار یافته‌اند و رییس فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان در جایگاه ویژه قرار دارد.

 

در حالی که تماشاگران ایرانی از سازماندهی مناسبی در هنگام تشویق برخوردار نیستند و هر قسمت ورزشگاه به گونه‌ای خاص در حال تشویق بازیکنان هستند با این حال اشکان دژاگه بیش از سایر بازیکنان مورد تشویق قرار گرفت و عمده شعار ورزشگاه تشویق "ایران ایران" بود.

 

در لحظات حساس بازی فریادهای تماشاگران تداعی کننده ورزشگاه‌های اروپایی بود.

 

مربی بحرین از ابتدای بازی در کنار زمین قرار گرفت و نکات را به بازیکنان گوشزد کرد. این در حالی بود که کارلوس کی‌روش در دقیقه 16 به کنار زمین آمد و در لحظاتی از بازی نیز مارکار آقاجانیان به گوشه زمین می آمد. تاکید کارلوس کی‌روش در ابتدای بازی پرس از جلو توسط بازیکنان بود.

 

احسان حاج صفی به علت توجه نکردن به پرچم کمک داور و باز کردن دروازه بحرین با کارت زرد جریمه شد. جواد نکونام نیز به علت خطای مداوم بحرینی‌ها به داور اعتراض کرد.

 

تیم ملی ایران در نیمه اول دو گل به ثمر رساند که هر دوی آنها آفساید اعلام شد. علاوه بر این هنگام حملات تیم ملی بحرین تماشاگران آنها را هو می‌کردند.

 

کی‌روش و آقاجانیان به دلیل کم دقتی بازیکنان در دادن پاس‌های آخر از دست آنها عصبانی بودند.

 

تشویق تماشاگران ایرانی در لحظات پایانی نیمه اول نظم بهتری به خود گرفته بود و آنها با هماهنگی بیشتری تیم ملی ایران را تشویق می‌کردند.

برخی از بازیکنان ایران از جمله کریم انصاری فرد، خان زاده، صادقی و حیدری پشت دروازه مشغول گرم کردن خود بودند.

بعد از گل تیم ملی ایران تماشاگران ایرانی به شدت تیم ملی فوتبال را تشویق کردند.

باد شدیدی در ورزشگاه می‌وزید. مارکار آقاجانیان خوشحالی‌اش را پس از گل احسان حاج صفی به تماشاگران نشان می‌داد. بازیکنان ذخیره تیم ملی فوتبال ایران پس از سوت پایان نیمه اول به درون زمین آمدند و با بازیکنان اصلی به خوشحالی پرداختند.بازیکنان ذخیره‌ تیم ملی فوتبال بحرین نیز بین دو نیمه به رختکن نرفتند.

برنامه بازیکنان ایران با دستور کی‌روش مشخصا روی پاس‌های عمقی بود که بار دیگر در نیمه دوم هم پاس دژاگه به شجاعی آفساید اعلام شد. این در حالی بود که این توپ به قوچان‌نژاد رسید و او دروازه خالی را گل کرد اما این سومین گل آفساید ایران بود.

 

نیمه دوم

 

نیمه دوم دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین که از گروه سوم شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف یکدیگر رفته بودند، با حواشی خاصی همراه بود.

 

پس از صحنه‌ای که علیرضا حقیقی توپ بازیکنان بحرینی را دفع کرد به شدت از سوی تماشاگران تشویق شد.

 

در طول بازی تماشاگران ایرانی سراسر بازیکنان تیم ملی ایران را مورد حمایت قرار می‌دادند.

 

از نکات جالب این دیدار تعداد گل‌های آفساید تیم ملی فوتبال ایران بود.

 

در نیمه اول دو گل و در نیمه دوم نیز یک گل از مجموع توپ‌هایی که وارد دروازه فوتبال بحرین شد با بالا رفتن پرچم کمک داور مورد قبول واقع نشد.

 

در لحظه ای از نیمه دوم علیرضا حقیقی و بازیکن بحرین وارد درگیری لفظی شدند و این در حالی بود که این صحنه به دلیل تنه به تنه شدن دو بازیکن اتفاق افتاد. پس از این صحنه تماشاگران به شدت حقیقی را تشویق کردند.

 

پس از گل دوم تیم ملی فوتبال ایران حلقه‌ شادی بازیکنان ایران تشکیل شد و از این گل کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران به شدت خوشحال بود.

 

از سوی تماشاگران شعار "تیم ما قهرمان می‌شه" در ورزشگاه ملبورن به صدا در آمده بود.

 

در حالی که به نظر می‌رسد کمتر از سه هزار صندلی خالی در ورزشگاه وجود دارد و اعلام شده بود که گنجایش ورزشگاه ملبورن 30 هزار نفری است، اما از سوی سخنگوی امی پارک عنوان شد که حدود 17 هزار و 212 نفر در ورزشگاه حضور دارند.

 

علیرضا جهانبخش پیش از حضور در زمین با کارلوس کی‌روش در حال صحبت بود و در عین حال تماشاگران ایرانی فریاد "ایران ایران" سر می‌دادند.

 

اشکان دژاگه با استارت‌های خود باعث به هیجان در آوردن تماشاگران شده بود.

 

اوسیانو، دستیار کارلوس کی‌روش در نیمه دوم به کنار زمین آمد. او به سردار آزمون که در نیمه دوم به میدان رفته بود و در بین مدافعان بحرین قرار داشت، تاکید می‌کرد که به جلو برود تا خط دفاع تیم ملی بحرین را عقب نگه دارد.

 

کی‌روش در دقایق پایانی بازی به دلیل اینکه داور سوت پایان دیدار را نمی‌زد به او اعتراض کرد.

 

بازیکنان ایران پس از پایان بازی به سمت تماشاگران رفتند و خوشحالی خود را با آنها تقسیم کردند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=66663
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه