میهن صنعت :

سوبارو دیگر کمری تولید نمی کند

میهن صنعت : سوبارو از سال 2016 به بعد دیگر خودروی کمری تویوتا را در آمریکا تولید نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، تویوتا بخش کوچکی از سهام سوبارو را در اختیار دارد و از سال 2007 سوبارو در کارخانه ی شهر لافایت از ایالت ایندیانای آمریکا تحت قراردادی که با تویوتا داشت سالانه 100 هزار خودرو کمری تویوتا را تولید می کرد. سوبارو چندی است که زمزمه افزایش ظرفیت برای تولید مدل امپرزا را مطرح کرده که در حقیقت معنی ضمنی آن اشاره به پایان قرارداد با تویوتا در مورد تولید کمری است. به همین دلیل تویوتا هم زمزمه های انتقال تولید کمری به کارخانه خود در شهر جورج تاون ایالت کنتاکی را مطرح کرده است.

اخبار اتمام قرارداد و پایان تولید کمری در کارخانه سوبارو تا همین اواخر بیشتر جنبه داخلی داشت اما اکنون هر دو خودروسازی ژاپنی اذعان کرده اند که از سال 2016 تولید کمری در کارخانه سوبارو متوقف خواهد شد.

گروه خودروسازی سوبارو در آمریکا 170 هزار دستگاه ظرفیت در سال را به تولید لگسی و آوت بک اختصاص داده و در طی سال های اخیر با صرف سرمایه 400 میلیون دلاری ظرفیت خود در آمریکا را به 300 هزار دستگاه رسانده است و از دو سال دیگر تولید امپرزا را شروع خواهد کرد. سوبارو تا به حال 100 هزار کمری در سال برای تویوتا تولید می کرد که اگر از سال 2016 تولید آن متوقف شود ظرفیت تولید سوبارو در آمریکا به 400 هزار خودرو در سال می رسد. البته سوبارو در حال حاضر به چنین ظرفیتی احتیاج ندارد چون در این حد در بازار آمریکا فروش ندارد.

تویوتا می گوید همه کارگران خط تولید کمری در سوبارو را جذب کارخانه های خود خواهد کرد و حتی یک شغل هم از دست نخواهد رفت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=47925
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه