میهن صنعت:

سوخو100 با شرایط کشور سازگار نیست/ واردات بوئینگ و ایرباس باجدیت پیگیری شود

یک خلبان گفت:‌ساختار ناوبری و آموزش سوخو100 با محتوای آموزشی متخصصان ایرانی متفاوت است و می تواند زمینه ساز مشکلاتی در آینده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هوشنگ شهبازی خلبان در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص گمانه زنی ها در مورد مذاکره ایرلاین ها برای ورود هواپیمای سوخو100 به کشور گفت:هواپیماهای روسی از قابلیت خوبی برخوردار بوده و سوخو از هواپیماهایی است که با ظرفیت 100نفر برای ایرلاین ها  صرفه اقتصادی دارد.

 
وی در ادامه افزود: ساختار ناوبری و آموزش این هواپیما  با محتوای آموزشی متخصصان ایرانی متفاوت است و می تواند زمینه ساز مشکلاتی در آینده شود و باید به این نکته نیز توجه داشت که این نوع هواپیما ها با شرایط کشور سازگاری ندارد.
 
این خلبان با اشاره به تناسب استفاده از  هواپیماهایی با ظرفیت 50 تا 100 نفر با ناوگان هوایی کشور اظهار داشت: ناوگان هوایی کشور می‌تواند از ایرباس و بوئینگ با ظرفیت مورد نظر بهرمند شود و لزومی به استفاده از سوخو 100 وجود ندارد.
 
شهبازی تصریح کرد: ایرباس و بوئینگ از  بهترین شرکت های هواپیمایی بین المللی هستنند و نباید از آن ها ناامید شد و با جدیت پیگیری توافقات صورت گرفته برای ورود هواپیما از این شرکت‌ها به کشور را باید در دستور کار قرار دهیم.
 
وی با بیان اینکه رویکرد خرید هواپیما تجاری است تاکید کرد: رویکرد بازرگانی باید هنگام خرید هواپیما دنبال شود و در این خصوص تشکیل شورای متخصصین خرید هواپیما الزامی است.
 
این خلبان در پایان عنوان کرد: تلاش برای ورود هواپیماهای با کیفیت در راستای بهبود ناوگان فرسوده هوایی اقدامی الزامی و ستودنی است، اما ساختار صنعت هواپیمایی نیازمند استراتژی مشخص بر پایه تفکر برای ارتقا سطح کمی و کیفی خود در سال های آتی است.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=100571
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه