يك توليد كننده :

سود بانكي وام‌هاي زودبازده 21 درصد

ميهن صنعت : يک تولیدکننده فیلتر روغن گفت: براي تجهيز و نوسازي كارخانه، از طرح بنگاه‌هاي زودبازده در سال 1388 استفاده كرديم كه در طرح ارائه شده سود بانكي اين وام 11 درصد تصويب شده بود، ولي در عمل ما 21 درصد سود می دهیم.

عباس شيرازي با بیان مطلب بالا به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: به علت نبود مواد اوليه دولتي و خريد از بازار آزاد، قيمت فيلترهاي توليد داخل افزايش یافته است.

وی افزود: ‌مواد اوليه در گذشته از كارخانه فولاد مباركه کاوه تامين می شد. سهميه ورق آهن براي هر توليدكننده نیز سالانه 500 تن بود. آخرين خريدي كه ما از فولاد مباركه داشتیم، هشت تن ورق آهن در سال 1389 بود كه بعد از آن تمام ورق آهن خود را به علت در اختيار قرار ندادن ورق آهن از سوي اين كارخانه، به صورت آزاد از بازار خريداري مي‌كنيم.

او ادامه داد: ديگر مواد اوليه توليد فيلتر روغن خودرو، كاغذ و رنگ است، كه كاغذ تماما از خارج تامين مي‌شود و واردكننده آن را هر قيمتي كه دوست دارد به فروش مي‌رساند. نوسان ارز هم که تاثير خودش را بر قيمت رنگ گذاشته؛ به طوری كه آخرين تغيير قيمت رنگ حدود 38 درصد است.

اين توليدكننده در ادامه گفت: به دليل وجود مشكلات و بازار بي تحرك، مجبور به اخراج 28 كارگر شده‌ايم.

وي با بیان این که ‌توليد فيلتر به صورت مونتاژ هم در داخل كشور صورت مي‌گيرد، ادامه داد: توليدات اين كارخانه جوابگوي نياز دارندگان خودروهاي پيكان، پرايد، نيسان، مزدا، رنو، پژو 405، پژو پارس و سمند است.

او درباره فروش محصولات مربوط به خودرو گفت: فروش این محصولات‌ در بازار به صورت مستقيم است. در سال 1384 براي بستن قرارداد با شركت پخش قطعات يدكي ايران خودرو وارد مذاكره شديم. شركت ايساكو حاضر به همكاري شد و تمام شرايطي كه را براي عقد قرارداد از سوي ايساكو گذاشته شد را پذيرفتيم و شرايط لازم را كسب كرديم، ولي این شركت در آخرين لحظات به دليل پيشنهاد بهتر از سوي كارخانه توليدی ديگر حاضر به امضاي قرارداد با ما نشد.

شيرازي در پاسخ به پرسش ايسنا مبني بر چگونگی انتقال این واحد به شهرك صنعتي گفت: در سال 1374 به دلیل قرار گرفتن در ليست "كارخانه‌هاي مزاحم" از محله افسريه منطقه 15 شهرداري تهران به شهرك صنعتي علي‌آباد نقل مكان كرديم. اين جابه جايي با تشویق دولت و معافيت يك ساله مالياتي همراه بود كه البته هنوز اين معافيت به ما تعلق نگرفته است. براي اين جابه‌جايي و شروع دوباره كار نیز حدود هشت ماه وقت صرف شد كه اين زمان جزو يك سال مالياتي محاسبه شده و اداره دارایی هم ماليات آن را از ما گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2293
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه