میهن صنعت :

سوناتا جدید باعث توقف آزرا می‌شود

میهن صنعت : واقعیت این است که هیوندای آزرا فروش خوبی ندارد. نسل دوم آزرا با وجود اینکه یک سدان بزرگ مستحکم با ویژگی‌های بسیار خوب و مرغوب است، اما هنوز نتوانسته نظر خریداران را به خود جلب ‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، برخلاف آن برادر کوچک‌تر آزرا یعنی سوناتا موفقیت فوق‌العاده‌ای داشته است. سوناتا جدید 2015 هم از درون و هم از بیرون تغییرات و پیشرفت‌های زیادی داشته است. طراحی آن کمی محافظه‌کارانه‌تر شده و به نظر می‌رسد که این طراحی با هدف جلب خریداران قدیمی‌تر، یعنی در واقع خریداران آزرا انجام شده است.

در صورت مقایسه آزرا با رقبای مستقیم آن مثل تویوتا آوالون و بیوک لا‌کراس، متوجه می‌شویم که فروش آزرا واقعا پایین است. به عنوان مثال، آزرا از ژوئن سال جاری تا الان تنها 4191 دستگاه فروخته، این در حالی است که در همین بازه زمانی سال پیش، تعداد 5792 دستگاه برای این مدل ثبت شده بود. حال این اعداد را با 32013 دستگاه آوالون و 25280 دستگاه لاکراس در همین بازه‌های زمانی مقایسه کنید تا متوجه ضعف شدید آزرا شوید.

حال که سوناتا جدید بزرگ‌تر و بهتر در حال وارد شدن به بازار است، شانس آزرا برای دوام آوردن در این شراط کمتر و کمتر خواهد شد. هیوندای گفته فعلا برنامه‌ای برای قطع تولید آزرا ندارد، اما هیوندای باید تا پایان سال منتظر بماند و آمار فروش سالانه این مدل و رقبایش را ببیند تا به یک تصمیم قطعی برسد. البته نکته واضح و منطقی این است که آزرا به نسل سوم نخواهد رسید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=54665
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه