میهن صنعت :

سکه تمام از دست طلا تقلب کرد/ دلار گران شد + نمودار

ارزش اونس جهانی، طلای خام 18 عیار و سکه تمام بر خلاف ارزش دلار آمریکا هفته را با کاهش قیمت به پایان برده‌اند و این در حالی است که در این هفته طلای 18 عیار آنچنان از مسیر اونس جهانی تبعیت نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از میزان، در هفته که ساعات پایانی خود را ظی می‌کند، موئلفه های اقتصادی خاصی در جهان دستخوش تغییر نشد و از سوی دیگر مسوله سیاسی جدیدی در سطح جهانی رخ نداد که عاملی باشد تا بازار طلا و سکه از مسیر اصلی خود خارج شود، البته این گفته به آن معنا نیست که طلا و سکه در این هفته نوسانی به ثبت نرسانده باشند.

اونس جهانی
ارزش اونس جهانی در این هفته کار خود را با رقم 1316 دلار و 90 سنت اغاز کرد که این نرخ به واسطه تعطیلات آخر هفته بازارهای جهانی در روز یکشنبه تکرار شد، روز دوشنبه بازار جهانی طلا با کاهش قیمت کار خود را آغاز کرد و 3 دلار و 60 سنت از ارزش خود را از دست داد.

اما ارزش 1313 دلار و 30 سنتی اونس جهانی در روز سه شنبه حفظ نشد و اونس جهانی با تغییر کانال ارزشی خود تا رقم 1270 دلار افت کرد، این تغییر کانال ارزشی عاملی شد تا اونس جهانی تا پایان هفته روند نزولی را در دستور کار خود قرار دهد و در پایان معاملات روز پنجشنبه با نرخ 1254 دلار و 80 سنت به کار خود پایان دهد.
 

سکه تمام از دست طلا تقلب کرد/ دلار گران شد + نمودار

دلار آمریکا
دلار آمریکا که یکی از دو موئلفه تعیین کننده قیمت طلا و سکه در بازار داخلی است، هفته را با نرخ 3581 تومان آغاز کرد و در روز غیبت اونس جهانی با کاهش 1 تومانی مواجه شد که کمترین ارزش هفته را به نام خود ثبت کرد، ارزش 3580 تومانی دلار در روز یکشنه طی معاملات روز دوشنبه تقویت شد و به ارزش 3583 تومان رسید.

این روند افزایش قیمت تا روز چهارشنبه ادامه داشت و ارزش 3585 تومان در روز سه شنبه طی معاملات روز چهارشنبه به 3589 تومان رسید. اما این پایان کار ارزش دلار در این هفته نبود و در طی معاملات روز پنجشنبه ارزش دلار با کاهش 3 تومانی روبرو شد.

سکه تمام از دست طلا تقلب کرد/ دلار گران شد + نمودار

طلای 18 عیار
طلای خام 18 عیار که ارزشان در کنار میزان عرصه و تقاضا از نرخ اونس جهانی و دلار در بازار آزاد نشات می‌گیرد، هفته را با نرخ 113 هزار و 310 تومان آغاز کرده و در روز یکشنبه که اونس جهانی تغییر نداشته و از سوی دیگر دلار آمریکا راه ارزانی را در پیش گرفته است، با رشد 115 تومانی روبرو شده و به ارزش 113 هزار و 425 تومان معامله شده است.

در روز دو شنبه روند صعودی طلا به دست فراموشی سپرده شده و هر گرم طلای خام 18 عیار با کاهش 299 تومانی روبرو شده است، این روند نزولی تا روز پنجشنبه ادامه داشته کمترین ارزش طلا را در این روز به قیمت 109 هزار و 689 تومان رقم زده است.

بررسی‌های اجمالی نشان از آن دارد که بیشترین قیمت طلا در روز یکشنبه و کمترین قیمت طلای خام 18 عیار در روز پنجشنبه به ثبت رسیده است.

سکه تمام از دست طلا تقلب کرد/ دلار گران شد + نمودار

سکه امامی
سکه امامی در هفته‌ای که ساعات پایانی خود را طی می‌کند، دقیقاً مسیر همچون مسیر طلای خام 18 عیار را انتخاب کرده می‌توان گفت سکه امامی از روز دست طلای خام 18 عیار تقلب کرده
است.

سکه امامی روز شنبه کار خود را با نرخ 1 میلیون و 115 هزار و 600 تومان آغاز کرده و در طی معاملات روز یکشنبه با افزایش ارزش به 1 میلیون و 116 هزار و 800 تومان رسید که همانطور که گفته شد این قیمت بالاترین قیمت طلا در این هفته بوده است.

سکه امامی همچون طلای خام 18 عیار تا روز پنچجشنبه روند نزولی خود را حفظ کرد و در روز پنجشنبه کمترین ارزش خود را با قیمت میلیون و 83 هزار و 300 تومان به ثبت رسانده است.

سکه تمام از دست طلا تقلب کرد/ دلار گران شد + نمودار


در مجموع می‌توان گفت، این هفته آنچنان رفت و برگشتی را برای طلا و سکه نداشته و سکه تمام تماماً از مسیر ارزش گذاری طلای خام 18 عیار تبعیت کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=90865
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه