میهن صنعت :

سیاست‌های غلط، صنعت خودرو را زنده به گور کرده است

میهن صنعت : نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: سیاست‌های غلط در گذشته و حال از جانب دولت و صاحبان صنعت خودرو این صنعت را زنده به گور کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ابراهیم نکو در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: سیاست‌های چندگانه و متناقض موجب بدنامی صنعت خودرو شده است و صنعتی که می‌توانست با یک برنامه‌ریزی صحیح بازارهای داخلی را تسخیر کند و به فکر گسترش بازارهای خود در خارج باشد امروز دچار وضع بدی شده است.

 

وی افزود: صنعت خودرو به لحاظ کمی و کیفی نتوانسته است پیشرفت چشمگیری داشته باشد و در شرایط فعلی بسیاری از سیاست‌ها و رفتارها در صنعت خودرو موجب به چالش کشیدن این صنعت شده است و بدنامی در این صنعت را هم به همراه داشته و تداوم این روند باعث شکست کامل خودروسازی در داخل می‌شود.

 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به توافقات اخیر برای لغو برخی از تحریم‌ها من‌جمله تحریم خودرو و قطعات اولیه آن، گفت: در شرایطی که تحریم‌ها اثر خود را از دست داده و توافقات اخیر در حال اجرایی شدن است اگر بخواهیم بر سیاست‌های غلط پافشاری کنیم شاهد نابودی صنعت خودرو خواهیم بود.

 

وی خاطرنشان کرد:‌ بعضی از مسوولین بیشتر تمامیت خواه هستند و مشتری مداری را به فراموشی سپردند، به طوری که اثری بسیار کمرنگ از مشتری مداری در صنعت خودرو ملاحظه می‌شود و باید توجه داشت هر صنعتی که مشتری مداری را فراموش کند به نابودی کشیده می‌شود و زمانی صنعت خودرو پویا و قدرتمند است که مشتریان زیادی داشته باشد و به حقوق آن‌ها توجه کند.

 

نکو تصریح کرد: افزایش مبلغ وام خودرو و واگذاری موضوع وام به خود تولیدکنندگان، افزایش کیفیت و خدمات و همچنین توجه به تنوع و نوآوری در خودروسازی می‌تواند صنعت خودروی کشور را از نابودی نجات دهد.

 

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارنظرهای مکرر وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با واقعی بودن قیمت‌های خودرو، گفت: این که قیمت‌ها واقعی است یا خیر بحث کارشناسی و جداگانه‌ای می‌طلبد اما باید دید رضایتمندی نیز از این قیمت‌ها وجود دارد یا خیر.

 

وی مدعی شد: شخص وزیر به دلیل موقعیتی که در آن قرار دارد اطلاع کاملی از مشکلات مردم و طبقه پایین جامعه ندارد و از انتظارات طبقه کارمند و کارگر درک صحیحی ندارد و نمی‌داند که خرید خودرویی مناسب داخلی برای کارمندان تبدیل به یک رویا شده است.

 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تصمیم دولت برای افزایش وام مسکن، گفت: دولت اگر بتواند نقدینگی را کنترل و جلوی افزایش بی‌رویه قیمت مسکن را بگیرد می‌توان گفت افزایش وام مسکن قدری رضایت‌بخش خواهد بود، اما در صورتی که رونق بازار با افزایش وام مسکن باعث افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، افزایش میزان وام نمی‌تواند جوابگوی خریداران باشد، چرا که در مقابل افزایش وام، قیمت مسکن نیز افزایش می‌یابد و خط موازی و افزایش وام و افزایش قیمت مسکن هیچ گاه به هم نخواهند رسید.

 

وی در پایان تصریح کرد: دولت باید با حمایت از قشر نیازمند و با رویکرد جدید به دنبال رفع نیاز مسکن این اقشار باشد و وام‌هایی با سود بالا و در مقابل افزایش قیمت بی‌رویه نخواهد توانست قشر محروم را از تشویق و نگرانی خارج کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=39170
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه