«میهن صنعت» گزارش می دهد:

سیاست های غلط ترامپ دامن خودروسازهای ژاپنی را خواهد گرفت

نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه درصدد است تا دونالد ترامپ را از اهمیت خودروسازهای ژاپنی در رشد اقتصادی آمریکا آگاه کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه درصدد است تا دونالد ترامپ را از اهمیت خودروسازهای ژاپنی در رشد اقتصادی آمریکا آگاه کند.

دولت ترامپ در هفته گذشته از تصمیم خود برای بررسی واردات خودرو به آمریکا خبر داد که می تواند تعیین تعرفه های گمرکی جدید را همانند آلومینیوم و فولاد به همراه داشته باشد.

 شینزو آبه در این خصوص عنوان کرد:« خودروسازهای ژاپنی شغل های زیادی در آمریکا ایجاد کرده و در رشد اقتصاد امریکا نیز تاثیر به سزایی داشتند.»

نخست وزیر ژاپن در واکنش به سوالی در خصوص واکنش ژاپن گفت، « ما به عنوان کشوری که قانون را در الویت قرار می دهیم، خارج از قوانین سازمان تجارت جهانی عمل نخواهیم کرد و همسو با آن حرکت می کنیم.»

وی افزود، شمار خودروهایی که توسط سازنده های ژاپنی در آمریکا تولید می شوند دوبرابر مقداری است که به این کشور صادر می شوند.

توکیو به تلاش خود برای پیوستن واشنگتن به پیمان تجارت آزاد دو سوی اقیانوس آرام ادامه خواهد داد.

کشورهای استرالیا، برونئی، کانادا، شیلی، ژاپن، مالزی، مکزیک، نیوزلند، پرو، سنگاپور، ویتنام و آمریکا امضا کنندگان این پیمان تجاری هستند.

این 12 کشور 40 درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند.این پیمان در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به امضا رسید.

وی در پایان گفت، ما بارها به دولت آمریکا توضیح داده ایم که ماندن در این پیمان بهترین حالت برای هر دو کشور خواهد بود و به دنبال متقاعد کردن همتایان آمریکایی خود براساس این رویکرد هستیم.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=153732
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه