میهن صنعت :

شاخص بورس آماده پرتاب به کانال 70 هزار واحد/ ارزش بورس 340 هزار میلیارد تومانی شد

میهن صنعت : شاخص بورس تهران با رشد 1242 واحدی از نیمه 69 هزار واحد گذشت و خود را برای ورود به کانال 70 هزار واحد آماده کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بعد از رکوردشکنی بورس تهران در روز چهارشنبه و گذر شاخص از مرز 68 هزار واحد، امروز نیز دماسنج بازار سرمایه به رکوردی جدید دست یافت و برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه از کانال 69 هزار واحدی گذشت.

 

به این ترتیب با رشد قیمت سهام شرکتها و افزایش تقاضا در بورس تهران شاخص بورس از همان دقایق ابتدایی معاملات از خط مقاومت 69 هزار واحدی عبور کرد اما رشد بورس در همین جا متوقف نشد و رشد اکثر شرکتهای بورسی در سه ساعت معاملات موجب شد تا شاخص کل بورس در انتهای معاملات 1242 واحد رشد کرده و در کانال 69 هزار و 703 واحد قرار گیرد.

 

با رشد 1.8 درصدی شاخص بورس در معاملات امروز، بازدهی بورس تهران 82 درصدی شد و بورس تهران همچنان اولین گزینه سرمایه گذاری در میان بازارهای موازی باقی ماند.

 

انتظار برای انتشار گزارش های مثبت شش ماهه و تعدیل مثبت شرکتها در گزارش های جدید در کنار مذاکرات 1+5 در هفته جاری که در فضای مثبت سیاسی آغاز می شود از دلایل عمده رشد بورس تهران و افزایش تقاضا در تالار شیشه ای است که انتظاراتی را برای حصول توافق میان تهران و ژنو ایجاد کرده و فرصت خریداری سهم را فراهم کرده است.

 

بر این اساس در بازار اولین روز هفته شرکتهای فولاد مبارکه، تاپیکو، چادرملو، نفت و گاز پارسیان، پالایشگاه بندرعباس، سرمایه گذاری غدیر، هلدینگ خلیج فارس، سرمایه گذاری امید، پالایشگاه اصفهان، مپنا، پتروشیمی پردیس، پالایش نفت تبریز و مخابرات بیشترین تاثیر را در رشد 1.8 درصدی شاخص بورس گذاشتند.

 

همچنین در بازار امروز شرکتهای مطرحی چون تاپیکو، هلدینگ خلیج فارس، نفت و گاز پارسیان، صندوق بازنشستگی، پتروشیمی شیراز، گل گهر، فولاد مبارکه و مپنا از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکتهای تایدواتر، تکین کو و پالایشگاه تبریز بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

 

در بازار امروز حجم معاملات به شدت افزایش یافت و بیش از یک میلیارد سهم به ارزش 641 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه نیز برای اولین بار 340 هزار میلیارد تومان شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=26386
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه