میهن صنعت :

شاخص بورس سومین کانال را نیز واگذار کرد/ بازگشت به ۷۱ هزار واحد

میهن صنعت : شاخص کل بورس که تا ۷۴ هزار و ۴۰۰ واحد پیش‌روی کرده بود، دقایقی قبل با کاهش ۳۳۴ واحدی به رکورد یک ماه پیش خود بازگشت و ارزش بازار نیز به مرز ۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شاخص کل بورس در دقایق ابتدایی، روند مثبتی به خود گرفت و پس از آن با سیر نزولی به کمتر از 72 هزار واحد رسید.

بیشترین تاثیر منفی بر شاخص امروز را نمادهایی همچون پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تبریز و هلدینگ تامین گذاشتند اما ایران‌خودرو و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی روند مثبتی را طی می‌کنند.

بانک صادرات ایران بر خلاف روند منفی بازار، با صف خرید 159 میلیونی در صدر تقاضای بازار قرار داشته و با افزایش قیمت روبرو شده است، بانک صادرات پس از افزایش سرمایه 152.3 درصدی، روز گذشته با رشد بیش از 17 درصدی قیمت بازگشایی و بیشترین اثر مثبت بر شاخص را گذاشت و سهامداران حقیقی و عمده خود را نسبت به آینده امیدوارتر کرده است.

سرمایه‌گذاری خوارزمی، دولت، سهام عدالت، مجتمع کشت و صنعت ماهی‌دشت و شرکت سرمایه‌گذاری سینا از جمله سهامداران عمده بانک صادرات ایران هستند.

بانک صادرات در 6 ماهه ابتدایی سال 92 توانسته بیش از 58 درصد سود را پوشش دهند.

به دنبال آن ایران‌خودرو، سایپا، شیشه همدان برترین تقاضای بازار را به خود اختصاص دادند در حالیکه برخی شرکت‌های خودرویی در گزارش‌های شش ماهه زیان پیش بینی کرده‌اند که از جمله آنها پارس خودرو و سایپا است.

به گزارش فارس، در معاملات فرابورس شاخص کل نیز با کاهش مواجه شد و به 791 واحد رسید.

در این بازار پتروشیمی مارون، پالایش نفت تهران و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص را گذاشته است، اما در مقابل پتروشیمی جم ، تامین مواد اولیه صبا نور و پالایش نفت لاوان تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

به گزارش فارس، روز گذشته، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گزارشی از وضعیت عملکرد بازار سرمایه در ماه‌های اخیر به هیئت دولت ارائه و رئیس جمهور در ادامه بر لزوم حمایت بیش‌تر از بازار سرمایه تأکید کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=28033
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه