میهن صنعت :

شاخص کیفی خودرو اعلام شد

میهن صنعت : معاون نظارت بر اجرای استانداردهای سازمان ملی استاندارد ایران از ارائه شاخص های کیفی خودرو در روز گذشته به شورای رقابت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» به نقل از ایرنا، بهادر کاظمی افزود: مواردی که در بحث تعیین شاخص های کیفی خودرو مد نظر بود، به صورت دقیق و کارشناسی مشخص و در اختیار شورای رقابت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده بر روی خودرو و فاکتورهایی که مد نظر سازمان استاندارد قرار داشت، این شاخص ها تعیین و برای مدت پنج سال از سال 88 اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه، احتمالا تنها دو سال آخر این شاخص برای تعیین قیمت خودرو مورد نظر قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: هماهنگی ها و مکاتبات لازم با شورای رقابت در این خصوص انجام شده است.

کاظمی همچنین در این خصوص که گفته شده است سازمان استاندارد صلاحیت تعیین شاخص کیفی خودروها را ندارد، گفت: سازمان استاندارد متولی این امر بوده و اطلاعات لازم را نیز برای این کار در اختیار دارد.

معاون نظارت بر اجرای استانداردهای سازمان ملی استاندارد ایران یادآور شد: این سازمان به وظیفه خود عمل کرده است و انجام باقی محاسبات بر عهده شورای رقابت است و اعلام شاخص نهایی نیز به آنها مربوط می شود.

یادآور می شود؛ تغییر شاخص کیفیت خودرو بعنوان یکی از ملاک های تعیین قیمت خودرو در مصوبه هفته گذشته شورای رقابت در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب برای تعیین این شاخص تغییر شاخص کیفیت خودرو در طول سال تقسیم بر بدترین شاخص کیفیت پایین ترین کیفیت گروه خودروها در سال پیشین و بر اساس اعلام موسسه ملی استاندارد صورت می گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16909
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه