میهن صنعت :

شرایط ویژه برای اسقاط خودرو در نمایشگاه مدیریت پسماند

میهن صنعت : معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت گفت: افرادی که برای اسقاط خودروی خود در ایام نمایشگاه مدیریت پسماند و بازیافت (۲۴ تا ۲۸ آبان) ثبت‌نام کنند حداکثر ۱۵ میلیون ریال دریافت می‌کنند.

 

 

به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس، امیررضا رجبی در نشست خبری ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اظهار داشت: دومین نمایشگاه کنفرانس و نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت و بیونس از 24 تا 28 آبان ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال بخش ویژه‌ای را در این نمایشگاه داریم. در این نمایشگاه استانداردسازی و توجه بیشتر به کارهای پایه‌ای صورت می‌گیرد.مقوله صنعتی‌سازی، استانداردسازی و کارهای علمی همواره باید مورد اهتمام قرار گیرد که در این نمایشگاه حاصل این تلاش‌ها به معرض دید گذاشته می‌شود.

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت با بیان اینکه در این نمایشگاه از 10 مقاله تخصصی برگزیده در حوزه بازیافت خودرو تقدیر می‌شود، عنوان کرد: در ایام نمایشگاه 3 کارگاه آموزشی هم با ارائه مطالب مرتبط با حضور علاقمندان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از 3 مرکز اسقاط طرفدار محیط زیست در روز پایانی نمایشگاه تجلیل خواهد شد.این مراکز با رعایت مسائل زیست محیطی کمترین تولید آلایندگی را داشته و بیشترین درصد بازیافت خود را دارد.

وی ادامه داد: در بازیافت خودرو مراکزی اولویت دارند که توجه ویژه‌ای به بازگشت قطعات خودرو به مواد اولیه داشته باشند. در این نمایشگاه 3 مرکزی که بیشترین درصد بازگشت قطعات خودرو به مواد اولیه را دارند مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

رجبی با اشاره به اینکه شرایط ویژه‌ای در ایام نمایشگاه و طرح نقدی ویژه اسقاط در نظر گرفته شده، خاطر نشان کرد: به منظور مشارکت بیشتر در این نمایشگاه به کلیه متقاضیانی که در بازه فوق اقدام به ثبت‌نام می‌کنند در صورت اسقاط بدون در نظر گرفتن مدل حداکثر مبلغ ارزش گواهی یعنی 15 میلیون ریال دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: این مبلغ به آن دسته از متقاضیانی پرداخت می‌شود که پس از ثبت‌نام و فراخوان توسط مرکز اسقاط حداکثر تا تاریخ 30 آذر ماه خودروی خود را تحویل مراکز اسقاط کنند، بدیهی است چنانچه ظرف این مدت از تاریخ فراخوان اقدام به تحویل نکنند برابر مقررات جاری و بر مبنای مدل خودروی فرسوده ارزش گواهی اسقاط پرداخت می‌شود.

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت درباره شرایط خودروهای فرسوده مشمول طرح نقدی گفت: این خودروها باید پلاک منطقه‌ای ایران و یا دارای گواهی تسجیل راهور ناجا باشند و در مورد خودروهای سواری بین سالهای  56 تا 72 شمسی یا معادل میلادی آن باشند. همچنین سند قطعی به نام مالک خودرو فرسوده و یا دارای وکالت بلاعزل از مالک مورد قبول است.

وی ادامه داد: خط پذیرش خودرو در مراکز اسقاط در طرح نقدی قابلیت تردد داشته و متقاضیان برای ثبت‌نام باید شماره حساب معتبر از بانک ملت داشته باشند که در هنگام ثبت‌نام ارائه کنند.

رجبی در زمینه نام طرح ویژه بدون جایگزین نقدی توضیح داد: مراجعه‌ به مراکز اسقاط سراسر کشور و دفاتر مجاز مراکز اسقاط که آدرس آنها به تفکیک هر استان در سایت WWW.FARSOODEH.IR و یا WWW.NOSAZINAVGAN.IR قرار دارد مراجعه کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان دارای خودروی فرسوده می‌توانند از طریق ثبت نام اینترنتی نیز اقدام کنند و به سایت WWW.NOSAZIN.NET مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحث جایگزینی با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک‌های صادرات، تجارت، ملت، سپه و بانک ملی قرارداد داشتیم، اظهار داشت: مطابق رایزنی‌های صورت گرفته بانک انصار به عنوان بانک خصوصی به بانک‌های همکار اضافه شده است و کسانی که می‌خواهند در طرح جایگزین شرکت کنند می توانند تا مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال با سود ۱۲ درصد از این بانک دریافت کنند البته متقاضیان از مراجعه گسترده به شعب باید خودداری کنند و از طریق نمایندگی‌های ایران خودرو و زامیاد  برگه لازم را گرفته و سپس به بانک بروند.

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت با بیان اینکه پس از اسقاط خودرو در مراکز اسقاط اطلاعات خودروی اسقاط شده از بانک اطلاعاتی پلیس راهور حذف می‌شود، گفت: از زمان ثبت تأییدیه پلیس راهور در سیستم نوسازی ناوگان حمل و نقل ظرف حداکثر 7 روز ارزش گواهی اسقاط به حساب متقاضی واریز می‌شود همچنین ثبت‌نام در این طرح رایگان بوده و مراکز اسقاط حق دریافت هیچگونه وجهی را ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از جشن اسقاط یک میلیون دستگاه فرسوده که در خرداد سال 90 برگزار شد تاکنون این کار متوقف شده و پس از آن تاریخ 300 هزار دستگاه دیگر هم از سیستم خارج شد.

رجبی با بیان اینکه بیشتر خودروهای اسقاط شده سواری و وانت هستند، خاطر نشان کرد: تاکسی، خودروهای سنگین و … هم در این مدت اسقاط شدند اما از آنجا که بیشترین تولید خودرو سواری و وانت است پس بیشترین خودروهای اسقاط شده هم به این بخش اختصاص یافته است.

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت از اسقاط 35 درصد خودروها بدون جایگزینی و تنها با دریافت ارزش گواهی اسقاط خبر داد و گفت: در طرح‌های بدون جایگزین امسال روند رو به رشدی داشتیم، در این طرح‌ها بیش از هزار مینی‌بوس هم از طرح بدون جایگزین استفاده کردند.

وی با بیان اینکه بحث اسقاط باید به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود ،خاطر نشان کرد: خودروی فرسوده فرآیندی به روز است و این اهمیت دارد که بتوانیم سرعت عمل را بالا برده و این اسقاط خودرو به روز شود. تا سال 85 فکر جدی برای خودروهای فرسوده انجام نشده بود و تمام خودروهایی که از سال 48 تا 85 تولید شده بودند تنها  50 هزار دستگاه از آنها اسقاط شده بود. در این سال ما مشکل انباشت داشتیم اما در حال حاضر در کشور به کمتر از 10 درصد تاکسی‌های فرسوده و کمتر از 5 درصد به شهر تهران رسیده‌ایم و می توانیم مدعی شویم که تقریبا به روز شده‌ایم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5623
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه