میهن صنعت گزارش می دهد:

شرکت تسلا متهم به نژاد پرستی شد

در روز دوشنبه، یکی از کارکنان سابق شرکت تسلا از این شرکت خودروساز آمریکایی به دلیل رفتارهای نژاد پرستی در کارخانه ی کالیفرنیا شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شکایت این فرد  از تسلا در شرایطی مطرح می شود که پیش از این نیز سه مورد شکایت دیگر در سال جاری با موضوع مشابه نژاد پرستی توسط برخی دیگر ازکارکنان سیاهپوست در دادگاه علیه این شرکت پیشرو خودروهای الکتریکی مطرح شده است.

مارکوس ون، کارمند پیشین شرکت تسلا به نمایندگی نیمی از کارکنان سیاه پوست کارخانه ی کالیفرنیا دادخواست خود را به دادگاه اوکلاند ارائه داد.

 شایان ذکر است که شرکت تسلا در واکنش به این شکایت پاسخی نداده است.

علاوه بر آن، شکایت هایی در خصوص تبعیض میان کارکنان مسن و همجنس گرا علیه شرکت تسلا مطرح شده، اگرچه این شرکت هرگونه اتهامی را در این مورد رد کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، در متن شکایت آقای ون آمده است که سوپروایزرها و سر کارگران این کارخانه تسلا وی را "n-word" خطاب می کرد.

وی مدعی است، شکایت های خود را به صورت کتبی به مدیران تسلا ارسال کرده و اما رسیدگی از سوی مسئولان شرکت در این مورد صورت نگرفته است.

ایلان ماسک طی مصاحبه خود با سایت گیزمودو اظهار کرد:  "در پشت پرده ی پست های انتقادی کارکنان علیه تسلا، اتحادیه گارکران صنعت خودروسازی قرار دارد".

این اتحادیه و کارکنان شرکت ادعاهای مالک تسلا را بی اساس دانسته و آن ها را رد کرده اند.

اتحادیه گارکران در ماه گذشته شکایتی را مبنی بر این که اخراج کارکنان تسلا به دلیل حمایت اتحادیه از آن ها بوده است به دادگاه ارائه داد.

پس از طرح شکایت از سوی اتحادیه، شرکت تسلا با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد، تنها علت اخراج کارکنان بررسی عملکرد آن ها بوده است.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=138644
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه