معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

شرکت های ایرانی سهم 70درصدی از اجرای فاز 11 پارس جنوبی دارند

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که چهار میلیارد و 800 میلیون دلار در فاز 11 پارس جنوبی، سرمایه گذاری می شود، گفت: شرکت ها و سازندگان ایرانی می توانند 70 درصد در اجرای این طرح، سهم داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، غلامرضا منوچهری روز سه شنبه در مراسم امضای قرارداد توسعه فاز 11 میدان مشترک گازی پارس جنوبی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های توتال فرانسه و CNPC (سی ان پی سی) چین و پتروپارس ایران افزود: با امضای قرارداد فاز 11، آخرین طرح توسعه میدان مشترک پارس جنوبی تعیین تکلیف می شود.
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه افزود: تولید گاز40 ماه پس از امضای این قرارداد آغاز می شود و پس از گذشت سه سال، تاسیسات تقویت فشار در این فاز نصب خواهد شد.
منوچهری درباره سهم اعضای مختلف کنسرسیوم در طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی، گفت: سهم توتال فرانسه در این قرارداد 50.1 درصد، شرکت سی ان پی سی چین 30 درصد و شرکت پتروپارس ایران 19.9 درصد است.
وی با یبان این که فاز 11 در منطقه مرزی با قطر است، افزود: ضریب بازیافت میدان های نفتی در ایران، اکنون 25 درصد و در برخی کشورهای همسایه 40 درصد است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه بیان داشت: در صورت افزایش سالانه یک درصد به ضریب بازیافت میدان ها 60 هزار میلیارد ریال به ارزش ذخایر انرژی کشور افزوده می شود.
منوچهری اضافه کرد: ضریب بازیافت در فاز 11 به 70 درصد می رسد که از آن می توان به عنوان الگویی برای افزایش ضریب بازیافت سایر فازهای پارس جنوبی بهره گرفت.
وی ادامه داد: برخی شرکت های بین المللی در طرح هایی که به ایران ارایه کرده اند، حتی ضریب بازیافت 40 درصدی را نیز به ایران پیشنهاد داده اند.
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه به مزیت های قراردادهای جدید نفتی اشاره کرد و گفت: از طریق همکاری با شرکت های بین المللی، امکان انتقال فناوری های جدید افزایش ضریب بازیافت میدان های نفتی به کشور فراهم می شود.
منوچهری اضافه کرد: بازپرداخت هزینه های اجرای این طرح 10ساله و پرداخت پاداش 20 ساله است، اما در صورت تاخیر پیمانکار در اجرا، وضعیت بازگشت سرمایه و پرداخت پاداش صدمه خواهد خورد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه ابرازامیدواری کرد با حمایت از بخش خصوصی، در سال های پیش رو شرکت های خصوصی قدرتمندی در کشور شکل گیرد.
به گزارش ایرنا، نخستین توافق‌نامه نفتی بین المللی (موافقتنامه اصولی) پس از اجرا شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) با یک کنسرسیوم بین المللی به رهبری شرکت توتال فرانسه امضا شد.
توافق‌نامه اصولی توسعه فاز 11 پارس جنوبی صبح امروز (سه‌شنبه) میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی.ان.پی سی) و پترو پارس ایران، با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت، «استفان میشل» مدیر توتال در خاورمیانه و شمال آفریقا و «ژو ژان تینگ» مدیر شرکت ملی نفت چین در خاورمیانه امضا شد. قرارداد نهایی در اوایل سال 2017 امضا می شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=95498
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه