میهن صنعت :

شرکت های خودروسازی در توسعه مناطق شریک شوند

علی اکبر ناصری : لازم است شرکت های خودروساز در مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق کمتر توسعه یافته صنعتی سایت های جدید احداث کنند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه خودروسازان باید مناطق کمتر توسعه یافته را تحت اختیار خود قرار دهند گفت: لازم است شرکت های خودروساز در مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق کمتر توسعه یافته صنعتی سایت های جدید احداث کنند.

علی اکبر ناصری  گفت:شرکت های خودروسازی و شرکت های اقماری تولید قطعه باید در این رابطه نقش آفرینی کنند. این واحدهای تولیدی باید هرچه بیشتر قطعات خودرو تولید کنند تا بتوانند در اشتغال و رونق اقتصادی استانها نقش موثری داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه انتخابیه بابل این توفیق را داشته ایم که با پیگیری های مجدانه ، سایت های خودروسازی در این شهرستان احداث شود و این امر زمینه مناسبی را فراهم کرده تا قطعات مورد نیاز این کارخانه ها در این منطقه تولیدشود. فن آوری قطعه سازان در این منطقه  از لحاظ فنی در رده های سوم و چهارم کشور قرار دارد و قطعه سازان این منطقه توانسته اند قطعات استاندارد را تولید کنند.

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو به فعالیت یکصد واحد صنعتی قطعه سازی خودرو در مازندران اشاره کرد و گفت : سال گذشته بیش از یک هزار و 400 میلیارد تومان قطعات خودرو در این واحدها تولید شد.

علی اکبر ناصری با بیان این که به توسعه صنعتی مازندران بی توجهی شده است افزود : در حالی که امروز سه هکتار زمین کشاورزی فقط درآمد سه خانوار را تامین می کند ، با واگذاری این مقدار زمین برای ایجاد صنایع  خودروسازی، درآمد و هزینه زندگی دستکم 500 خانوار تامین خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به طلبکاری قطعه سازان خودروی مازندران از شرکت های خودروسازی اشاره کرد و گفت : از آنجایی که مازندران چهارمین استان کشور در تولید قطعات خودرو محسوب می شود ، خودروسازان باید برای پرداخت بموقع مطالبات قطعه سازان اقدام کنند.

وی در پایان گفت: تاخیر در صنعتی شدن این شهرستان مشکلات را افزایش داده است و امیدواریم این مشکلات برطرف شود تا قطعه سازان و خودروسازان باعث افزایش اشتغال در این منطقه شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3938
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه