«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

شرکت هواوی در انتظار کاهش فروش اسمارتفون

شرکت هواوی خود را برای کاهش فروش 40 تا 60 درصد گوشی های تولیدی این شرکت آماده می کند تا شوکه نشود. حتی پیش بینی شده که گوشی آنر 20 این شرکت هم فروش خوبی نخواهد داشت و در این صورت بخش فروش شرکت باید این گوشی را از بازار خارج کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت هواوی خود را برای کاهش فروش 40 تا 60 درصد گوشی های تولیدی این شرکت آماده می کند تا شوکه نشود. حتی پیش بینی شده که گوشی آنر 20 این شرکت هم فروش خوبی نخواهد داشت و در این صورت بخش فروش شرکت باید این گوشی را از بازار خارج کند.

وزارت بازرگانی آمریکا در حدود یک ماه پیش به دلایل امنیتی شرکت هواوی را تحریم کرد و باعث بروز مشکلات اقتصادی برای این شرکت شد. البته موسس شرکت رن ژنگفی اعلام کرد که این تحریم ها کارساز نبوده و فقط تا حدی مانع رشد و توسعه شرکت شده است.

فروش گوشی ‌آنر 20 هم تحت تاثیر تحریم ها قرار خواهد گرفت. قرار بود که از 21 ژوئن در اختیار مشتریان بریتانیایی و فرانسوی قرار بگیرد ولی به دلیل فروش کمتر، از بازارخارج شد.  

شرکت برنامه هایی برای جبران کاهش فروش خود پیش بینی کرده و فروش در بازار ملی چین یکی از این برنامه هاست. به گزارش شرکت پژوهشی Canalys، برند هواوی در بین 5 برند مطرح گوشی جهان قرار دارد و رشد سهام این شرکت به اندازه 34 درصد در سال 2018، مشخص می کند که این شرکت رشد چشمگیری دارد و فقط دو برند اویو و ویوو رقبای اصلی این شرکت بوده که در کشورهای مختلف جهان مشتریانی دارند.

فروش از طریق کانال های مختلف باعث شده تا هزینه های بازاریابی شرکت سر به فلک بزند. برخی مدیران معتقدند که این هدف تا حدی غیر قابل دسترس است و باید متعادل شود.

دو شرکت کوالکام و اینتل دو شرکت متضرر کننده ناشی از تحریم شرکت هواوی هستند. تا قبل از تحریم، تراشه های تولیدی این دو شرکت به شرکت هواوی عرضه می شد. حالا نمایندگان این دو شرکت طی جلساتی با نمایندگان وزارت بازرگانی آمریکا، خواستار شروع مجدد تجارت و بازرگانی با شرکت هواوی هستند. نمایندگان دو شرکت معتقدند که تراشه های تولیدی این دو شرکت برای گوشی های هوشمند هرگز نمی توانند برای مقاصد جاسوسی کاربرد داشته باشند و شرکت هواوی می تواند بدون هیچ مشکلی به این تراشه ها دسترسی داشته باشد.

انتهای پیام/

   

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=178690
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه