«میهن صنعت» گزارش بررسی کرد؛

شش دلیل برای خرید خودرو راین R3

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  خودروسازان راین که سابقه درخشان در عرضه خودروهایی همچون هیوندای آوانته، ورنا، ولکس C30 و راین V5 را در کارنامه خود دارند، به تازگی با خودروی هاچبک راین R3 شروعی دوباره و متفاوت را تجربه کرده است.خودروی راین R3 یک هاچبک اقتصادی و ارزان قیمت بوده که در حال حاضر لقب ارزانترین خودروی هاچبک با گیربکس اتوماتیک بازار ایران را یدک می کشد. در این مطلب ضمن بررسی ویژگی های خودرو راین R3، قصد داریم دلایلی که باعث می شود، این خودرو گزینه ی مناسب برای خرید باشد را اعلام کنیم.

خودرو هاچبک شهری با گیربکس اتوماتیک

شش دلیل برای خرید خودرو راین R3

راین R3 یک هاچبک ارزان قیمت و اقتصادی است. بدین ترتیب نباید انتظار تجهیزات لوکس و خارق العاده ای را از آن داشت. در دو طرح فروش پیشین که توسط خودروسازان راین اجرا شده، این خودرو با قیمت 449 میلیون تومان به بازار عرضه شده است. بدین ترتیب راین R3 ارزانترین هاچبک مجهز به گیربکس اتوماتیک بازار ایران بوده و اگر به دنبال خرید یک خودروی هاچبک شهری آن هم با گیربکس اتوماتیک هستید و بودجه محدودی هم دارید، راین R3 گزینه مناسبی برای شما است.

نگرانی جای پارک خودرو نباشید

راین R3 به دلیل ابعاد کوچک، دید مناسب نسبت به اطراف و بهره بردن از گیربکس اتوماتیک چهار سرعته گزینه مناسبی برای خانم ها و افرادی است که می خواهند برای اولین بار صاحب خودرو شوند. ابعاد کوچک و شعاع گردش مناسب این خودرو باعث شده که راین R3 برای مسیرهای درون شهری گزینه های ایده آل باشد.

ضمن اینکه بهره بردن از گیربکس اتوماتیک رانندگی با این خودرو در ترافیک های خسته کننده درون شهر را ساده می سازد. برای افرادی که تازه شروع به رانندگی کرده اند، آغاز حرکت در سربالایی ها و نیم کلاچ کردن در شیب کار بسیار دشوار و دلهره آور است. اگر ترافیک هم به این شرایط اضافه کنید که افراد حرفه ای هم دچار چالش می شوند، اما راین R3 با گیربکس اتوماتیک خود این مشکل را چه برای رانندگان مبتدی و چه برای رانندگان حرفه ای برطرف کرده است.

قیمت به صرفه برای خرید خودرویی با گیربکس اتوماتیک

بسیاری از افراد هستند که با بودجه کم دنبال خرید خودرویی خاص و تازه هستند که کمتر در خیابان دیده شده باشد. چنین افرادی قطعا از گزینه های تکراری موجود در بازار خسته شده و به دنبال خرید خودرویی متفاوت هستند. با توجه به اینکه بودجه زیادی برای خرید خودرو ندارند، تا پیش از این گزینه ای که برای این افراد مناسب باشد، در بازار خودرو وجود نداشت. اما راین R3 که تازه وارد بازار خودرو ایران محسوب می شود، دقیقا همان چیزی است که این افراد مد نظر دارند. خودرویی خاص که می توان با بودجه کمتر از 450 میلیون تومان آن را خرید و در عین حال می توان متمایز از سایرین بود.

فضای کابین جادار در مقایسه با سایر رقبا

شش دلیل برای خرید خودرو راین R3

یکی دیگر از دلایل خرید راین R3 را می توان فضای کابین جادار آن در مقایسه با رقبا دانست. در بازار ایران رقبای خودرو راین R3 را باید پژو 207 اتوماتیک دانست که به مراتب کابین کوچکتری نسبت به راین R3 دارد. راین R3 هم در بخش فضای پا در هر دو ردیف و هم در بخش فضای سر و فضای بار نسبت به پژو 207 برتری دارد و به همین جهت ضمن اینکه برای پیمایش های درون شهری گزینه ای مناسب محسوب می شود، برای سفرهای بین شهری نیز گزینه راحت تری نسبت به پژو 207 است.

مشخصات فنی قابل قبول راین R3

مشخصات فنی قابل قبول در کنار امکانات رفاهی و ایمنی مناسب نیز یکی دیگر از مواردی بوده که می تواند مشتری را نسبت به خرید راین R3 تشویق کند. راین R3 دارای یک پیشرانه 1.3 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید 90 اسب بخار قدرت و 116 نیوتن متر گشتاور است.

نیروی تولیدی این موتور به کمک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. شاید این موتور چندان قدرتمند نباشد، اما کاملا جوابگوی وزن 1060 کیلوگرمی راین R3 بوده و می توان با همین موتور اقتصادی با راین R3 سرعت 175 کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد.

فقدان توربوشارژر باعث شده که موتور راین R3 با هر بنزینی سازگار باشد و دوام آن را نیز بالاتر برده است. باید اشاره کنیم که موتور 1.3 لیتری راین R3 روی خودروی جک J3 هم نصب بوده که امتحان خود را در بازار ایران پس داده است. گیربکس 4 سرعته اتوماتیک نیز یکی از کم استهلاک ترین گیربکس های اتوماتیک در بازار ایران محسوب می شود.

مصرف سوخت پایین راین R3

یکی دیگر از مزایای راین R3 مصرف سوخت پایین آن بوده که در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 7.1 لیتر بنزین مصرف می کند. فاصله 160 میلی متری کف این خودرو از سطح زمین به نسبت رقبای شهری خود بیشتر بوده و باعث می شود که در مسیرهای ناهموار و دست اندازها کف خودرو به زمین برخورد نداشته باشد.

این خودرو دارای دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب و سیستم پایش فشار باد تایرها، سانروف برقی، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، نمایشگر 9 اینچی سیستم مالتی مدیا اندروید با پورت USB، رهیاب، امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و سيستم تهويه مطبوع دستي است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=255351
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه