وزير صنعت، معدن و تجارت:

شفافيت قيمت ارز، مهمترين ركن سياست حمايت از توليدكننده و مصرف كننده

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: شفافيت قيمت ارز مهمترين ركن سياست حمايت همزمان از توليد كننده و مصرف كننده است.


میهن صنعت : وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: شفافيت قيمت ارز مهمترين ركن سياست حمايت همزمان از توليد كننده و مصرف كننده است.

به گزارش میهن صنعت به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت؛ «مهدي غضنفري» تصريح كرد: انشاالله بانك مركزي با توزيع ارز با قيمتي نزديك به قيمت بازار اين امكان را براي وزارت صنعت، معدن و تجارت فراهم خواهد كرد تا به طور همزمان از توليد كننده و مصرف كننده حمايت مناسبتري انجام دهد.
وي خاطر نشان كرد: اين بدين معني است كه توليد كننده با دسترسي به ارز كافي، مواد اوليه و ديگر مايحتاج توليدش را وارد مي كند كه منجر به شفاف شدن بهاي تمام شده محصولاتش مي شود لذا با نوسانات قيمت ارز و در صورت درخواست افزايش قيمت براي محصولات توليديش امكان تصميم گيري براي آن به نحوي كه به مصرف كننده اجحاف نشود ميسر خواهد شد.
وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس روال معمول مشخص نبود كه توليد كننده ارز مورد نياز خود را با چه قيمتي از بازار تهيه مي كند اما با سياست جديد بانك مركزي اين قيمت ثبت خواهد شد و در صورت درخواست افزايش قيمت، بررسي مي شود كه اين به حق و معقول است يا غير منطقي، لذا براي سازمان حمايت از توليدكنندگان و مصرف كنندگان امكان عدم پذيرش و پذيرش درخواست فراهم مي شود.
غضنفري تاكيد كرد: اين سياست براي مصرف كنندگان هم قابل توجه خواهد بود چون وقتي كالايي با افزايش قيمت مواجه مي شود يا ناشي از افزايش قيمت ارز است يا ناشي از گرانفروشي نظام توزيع كه اين مسئله با سياست جديد بانك مركزي مشخص خواهد شد و نحوه رفتار با آن تفكيك مي شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3746
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه