داستانی تمام ناشدنی به نام اسکانیا؛

شماره گذاری اسکانیا متوقف شد/ بسیاری از کارگران بیکار شدند

میهن صنعت : وقتی فاجعه های مصیبت بار اسکانیا جان مسافرین را می گیرد، چه کسی پاسخگوست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت خودروسازی و صنایع سنگین اسکانیا، یک شرکت سوئدی است که تولیدکننده انواع کامیون، اتوبوس، موتورهای دیزلی و کشتی می باشد. دفتر مرکزی و کارخانه تولید اصلی این شرکت در شهر سودتلیا در 30 کیلومتری جنوب استکهلم قرار دارد.

این شرکت در سال 1900 میلادی در شهر مالمو سوئد تاسیس شد و در حال حاضر یک شرکت تابعه از گروه فولکس واگن به شمار می آید. این خودرو توسط شرکت عقاب نشان مونتاژ و سهم بزرگی از ناوگان حمل و نقل کشوری و علی الخصوص برون شهری را به خود اختصاص داد.

در آبان ماه 1392 به دلیل حوادث مختلف این دستگاه اتوبوس در جاده های مختلف کشور پیرامون ایجاد امنیت مسافران این کشور این کارخانه به دستور نیروی انتظامی تعطیل شد. نمایندگان این شرکت دنبال تعطیل نشدن این کارخانه بوده و هستند.

فاجعه های مصیبت بار اسکانیا از اردیبهشت ماه 92 شروع شد و هر دفعه به دلیل یک نقص فنی یا خواب آلودگی راننده که باز هم به نقص فنی انجامید واژگون شد و آتش گرفت. بسیاری از هموطنان در حوادث آتش سوزی این دستگاه ها جان باختند و خیلی های دیگر به دلیل حوادث مربوطه در بیمارستان ها جان باختند.

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پی حوادثی که اتوبوسهای اسکانیا باعث و بانی آن بوده اند به خبرنگار سرویس شهری خبرگزاری برنا گفت: آخرین اخباری که در مجلس کار شده این است که شماره گذاری این اتوبوس ها را متوقف کردند. البته خیلی ها دنبال این هستند که این شرکت تعطیل نشود زیرا بسیاری از کارگران بیکار شده اند.

وی در خصوص اینکه چرا کسی درباره فاجعه های مرگبار اسکانیا پاسخگو نیست افزود: استاندارد سازی این اتوبوسها مربوط به سه نهاد است.
به گزارش برنا وزارت صنایع به دلیل نظارت بر کارخانه، سازمان استاندارد برای نظارت به استاندارد وسایل به کار رفته در ساخت وسایل اتوبوس ها و همچنین رعایت مسائل استاندارد توسط کارخانه و شرکت حمل و نقل برای نظارت به حمل و نقل در جاده های کشور مربوط است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=52669
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه