میهن صنعت:

شناسایی 99 گود پر خطر در تهران و دستور توقف

میهن صنعت: معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از شناسایی 99 گود پر خطر در تهران خبر داد و گفت: دستور توقف برای اکثر این گودها داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رضا حیدریون در گفت‌وگویی با اشاره به کاهش 50 درصدی میزان حوادث گودبرداری در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: ادامه روند کاهشی میزان گودبرداری‌های پر خطر نیازمند همکاری بیشتر سازمان‌های مرتبط است.

 

وی افزود: در صورتی که شهرداری تهران همکاری خود با سازمان نظام مهندسی ساختمان را افزایش دهد میزان گودبرداری‌های پر خطر نیز کاهش می‌یابد چراکه ایجاد حوادث گودبرداری مخاطرات اجتماعی در پی دارد.

 

به گفته حیدریون نظارت بر امر گودبرداری تنها وظیفه سازمان نظام مهندسی ساختمان نیست و سازمان نمی‌تواند به سازندگان دستور دهد اما شهرداری به دلیل وجود رابطه مستقیم با مالک و سازنده می‌تواند بر حضور سازنده ذی صلاح تاکید کند.

 

وی افزود: اگر این همکاری میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان نباشد قطعا تعداد حوادث افزایش می‌یابد.

 

معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی تمام انرژیِ خود را بر نظارت بر امر گودبردری‌ها گذاشته و امیدواریم شهرداری نیز با همکاری بیشتر به کمک سازمان آید چراکه ایمن سازی ساختمان‌ها به نفع مردم است.

 

حیدریون معتقداست: رخ دادن هر حادثه گودبرداری علاوه بر خسارات مالی و جانی، مخاطرات اجتماعی در بر دارد.

 

وی با اشاره به کاهش 50 درصدی حوادث گودبرداری در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: تاکنون 12 هزار پروژه بازدید شده است.

 

به گفته حیدریون در نیمه دوم سال تعداد حوادث به دلیل ساخت و ساز بیشتر اندکی افزایش می‌یابد.

 

معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تاکید کرد: حلقه‌های مختلفی در بخش ساخت و ساز و گودبرداری دخیل هستند که همکاری هریک کاهش خسارات را در بر دارد.

 

وی معتقد است: تا زمانی که سازنده ذی صلاح در پروژه‌ها حضور نداشته باشد، کنترل کیفی ساختمان نیز کاهش می‌یابد و منجر به حادثه می‌شود.

 

به نقل از ایسنا حیدریون افزود: اگر بخواهیم آمار حوادث را به سمت صفر ببریم باید اجزای مختلف حلقه ساخت و ساز خانه همچون شهرداری‌ها، وزرات راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان با یکدیگر هماهنگ شوند تا حضور مهندسان مجری در پروژه‌های ساختمانی اجباری شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=38033
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه