مدیرعامل پارسیران دیزل عنوان کرد:

شهرداری کرج طلب ما را نمی دهد/ آماده همکاری در طرح نوسازی هستیم

مدیرعامل پارسیران دیزل در جمع خبرنگاران با اشاره به طلب 15 میلیاردی این شرکت از شهرداری کرج گفت : شرکت رامک دیزل برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان کرج هزینه بالایی کرد اما تا امروز طلبمان وصول نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیرعامل پارسیران دیزل ( رامک دیزل) در نشست خبری روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت تولید خودروهای تجاری در این شرکت گفت : گروه صنعتی رامک خودرو در راستای برنامه های استراتژیک خود از سال 1391 کارخانه ای را در قزوین خریداری و سپس به تجهیز و ظرفیت سازی کارخانه پرداخت.
نیکسان در ادامه افزود : آغاز تولید کارخانه از سال 1392 بود که در آن زمان موضوع نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از اهیمت بالایی برخوردار بود. بر همین اساس فعالیت کارخانه نیز در همین راستا بود که در آن زماان 150 دستگاه از وسایل حمل نقل برون شهری و شهری بازسازی شد.
وی ادامه داد : البته در ادامه مانند دیگر اتوبوس سازی های کشور به دلایل تحریم با رکود مواجه شدیم. به همین دلیل تولید خودروهای سواری در آن کارخانه آغاز شد.
نیکسان گفت : در طی یک ساله گذشته که موضوع نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری شکل رسانه ای بیشتری به خود گرفت اما عملا هیچ اقدام اجرایی صورت نگرفت.
مدیرعامل پارسیران دیزل بیان کرد : از طرف شرکت رامک خودرو بارها طرح های فروش اتوبوس ها با شرایط ویژه تسهیلات 50 درصدی مطرح شد اما متاسفانه رونقی در آن به وجود نیامد و این در شرایطی است که 70 درصد ناوگان شهری بیش از عمر مفید خود فعالیت کردند. اما تا امروز هیچ طرحی در خصوص تخصیص یارانه های مورد نیاز برای انجام این پروژه ها به مرحله اجرا نرسیده است.
وی در پاسخ به این پرسش که گره کار کجاست گفت : وقتی صحبت از بودجه می شود باید ردیف داشته باشد. در بررسی های صورت گرفته و مکاتبه با سازمانهای مختلف، ردیفی تعیین نشده است و فقط به چند مصاحبه بسنده شده است. هر کدام از طرح هایی که در سه سال گذشته داده شده تنها 6 ماه عمر داشته اند.
نیکسان ادامه داد : جالب است بدانید که برای تامین بودجه لازم، صرفه جویی گازوئیل یورو 2 به یورو 5 کفایت بودجه را خواهد کرد و این صحبتی است که مسئولین مرتبط در صدا و سیما جمهوری اسلامی اعلام کرده اند. اما متاسفانه این مبلغ صرفه جویی به سازمانهایی که باید این یارانه به آنها داده شود اختصاص پیدا نمی کند. در حال حاضر صحبت از یک طرح 1000 دستگاهی است که هرچه با سازمان های مرتیط مکاتبه کردیم به نتیجه ای نرسیدیم.
نیکسان در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه قرار بود تامین مالی لازم از صندوق توسعه انجام پذیرد گفت : بله گفته شد که منابع مالی از صندوق توسعه تامین خواهد شد اما تا امروز هیچ اتفاقی رخ نداده است.
وی افزود : البته به همت شرکت رامک خودرو، کل اتوبوس های شهر کرج بازسازی شد و تا امروز که بیش از 2 سال از اتمام آن پروژه می گذرد، هنوز هیچگونه دریافتی از شهرداری کرج نداشته ایم. بازسازی این اتوبوس های برای شرکت رامک خودرو بسیار هزینه بر بوده چرا که خرید قطعات مورد نیاز آن اتوبوس ها خریداری و پس از بازسازی اتوبوس ها تحویل شهر کرج شد. با وجود تمام پیگیری های صورت گرفته متاسفانه هیچکس پاسخگوی ما نبوده و پرداختی به شرکت رامک خودرو صورت نگرفته است.
نیسکان بیان کرد : بستر سازی لازم برای تولید 1000 دستگاه اتوبوس شهری و بین شهری در یک شیفت تولید، در شرکت رامک خودرو انجام شده و بخشی از تولید نیز ضورت پذیرفته که متاسفانه به دلیل عدم همکاری ها لازم از سمت تولید پروژه متوقف است.
وی در پایان گفت : شرکت رامک خودرو در کنار واردات به تولید هم مشغول بوده تا فضای کسب و کار کشور را به سهم خود بهبود ببخشد. هم اکنون بخشی از تجهیزات کارخانه به کمک تولید خودروهای سواری و وانت رفته است تا امکانات فراهم شده بدون استفاده نباشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=156547
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه