میهن صنعت :

شوراي رقابتي ها فرق شيشه خودرو با شيشه معمولي را نمي دانستند!

میهن صنعت : چنانچه قيمت خودرو به شکل غير منطقي تعيين و کاهش يابد و اين کاهش قيمت به شکلي از سوي خودروسازان به قطعه سازان تحميل شود آنها نه به خواست خود که به اجبار نمي توانند ادامه دهند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ساسان قربانی دبير انجمن سازندگان قطعات و مجموعه هاي خودرو، با بيان اين مطلب گفت: 82 درصد قيمت خودرو مرتبط با قطعه و قطعه سازي است و چنانچه به اجبار کاهش قيمت خودرو به قطعه سازان تحميل شود صنعت قطعه سازي قادر به ادامه فعاليت خود نخواهد بود.

وي که در جمع قطعه سازان سراسر کشور سخن مي گفت، از روند قيمت گذاري در شوراي رقابت ابراز نگراني کرد و افزود: به رغم ارادت ويژه به مسئولان کشور، قيمت گذاري ناصحيح براي خودرو و کاهش غير منطقي آن «آب به آسياب واردکننده و واسطه ريختن» است.

به گفه قرباني، با نابودي صنعت خودروسازي و قطعه سازي و باز شدن پاي واردات به کشور، ارز مملکت به جاي هزينه شدن براي تامين دارو به سمت واردات خودروهاي لوکس سوق مي يابد.

دبير انجمن قطعه سازان متذکر شد: هرگونه آسيب به صنعت خودروسازي و اشتغال موجود در آن منجر به بر هم زدن آسايش مردم مي شود و بايد بگويم که ما از بازگوکردن مسئله اشتغال به دنبال ايجاد موج نيستيم و از بين رفتن يک شغل و بيکاري يک کارگر براي تک تک ما درد است.

وي در ادامه به سئوالات غيرکارشناسي در نشست شوراي رقابت با قطعه سازان اشاره کرد و گفت: در اين جلسه مطرح شد که توليد شيشه خودرو تفاوتي با توليد شيشه معمولي ندارد و يا اينکه توليد آينه خودرو فرقي با توليد آينه‌هاي ديگر نمي‌کند، پس چرا قيمت آنها متفاوت است، که اين سئوالات کاملاً غيرکارشناسي و نادرست است!

قرباني در پايان با بيان اينکه تيم کارشناسي ضعيفي در شوراي رقابت مشغول به کار است، خاطرنشان کرد: در پايان آن جلسه قرار شد که هيچ صحبتي در خصوص تصميمات اين جلسه با رسانه‌ها مطرح نشود، اما پس از آن و در کمال تعجب ما، بحث‌هايي از طرف اعضاي شوراي رقابت در مورد کاهش 30 تا 40 درصدي قيمت خودرو از رسانه ملي و برخي سايت ها مطرح شد!

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16335
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه