میهن صنعت :

شورای رقابت برای قیمت‌گذاری ۲ خودرو به نتیجه نرسید/ پیشنهاد نامتعارف خودروسازان

میهن صنعت : عضو ناظر شورای رقابت با تشریح جزئیات آخرین جلسه این شورا گفت: قرار بود قیمت دو خودرو داخلی در این جلسه تعیین شود ولی به دلیل عدم مطابقت قیمت پیشنهادی خودروسازان با مشخصات خودرو، به نتیجه نرسیدیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عیسی امامی با تشریح جزئیات آخرین جلسه شورای رقابت، اظهار داشت: در این جلسه در مورد قیمت‌گذاری دو خودرو داخلی بحث شد ولی اعضای شورا به جمع‌بندی نرسیدند.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی از سوی شرکت‌های خودروساز برای قیمت پایه دو محصول جدید ارائه شده بود ولی از نظر اعضای شورای رقابت، این قیمت‌ها قابل قبول نبود و در نهایت به جمع‌بندی نرسیدیم.

امامی با بیان اینکه قیمت‌های ارائه شده برای این دو خودرو، غیرمتعارف بود، گفت: این قیمت‌ها با آنچه در مورد خصوصیات خودروها مطرح شد، تفاوت داشت و به همین دلیل تصمیمی برای تعیین قیمت آنها اتخاذ نشد.

وی با اشاره به وضع 5 شرط از سوی شورای رقابت برای خودروسازان در زمان صدور مجوز افزایش قیمت خودرو، گفت: برخی از این شروط رعایت شده ولی در مورد برخی دیگر انحرافاتی وجود دارد که در جلسه شورای رقابت در این مورد بحث شد.

عضو ناظر شورای رقابت توضیح داد: در شورای رقابت این بحث مطرح شد که این موضوع باید به دستگاه‌های مرتبط ارجاع شود و یا اینکه شورای رقابت ظرفیت قانونی را برای برخورد با متخلفان دارد که باید در این مورد به جمع‌بندی برسیم.

وی با تأکید بر اینکه نقش دولت و برنامه آن در مورد صنعت خودرو باید مشخص شود، گفت: خودروسازان تا حدی، خود را با دستورالعمل شورا وفق داده‌اند ولی هنوز به حد انتظار نرسیده‌اند.

 

منبع: فارس

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=63195
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه