میهن صنعت :

شکایت انجمن خودروسازان از سازمان محیط زیست به دیوان عدالت اداری

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران با ابراز تاسف از اظهارات اخیر معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت : مصوبات دولت هشتم و نهم صراحت دارد که استاندارد آلایندگی خودروها زمانی باید ارتقاء یابد که6 ماه قبل از آن سوخت مناسب تامین و توزیع سراسری شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دبیر انجمن خودروسازان ایران با ابراز تاسف از اظهارات اخیر معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت : مصوبات دولت هشتم و نهم صراحت دارد که استاندارد آلایندگی خودروها زمانی باید ارتقاء یابد که۶ ماه قبل از آن سوخت مناسب تامین و توزیع سراسری شود.

احمد نعمت بخش افزود :  استدلال هر دو دولت این بود که با عرضه خودروی جدید باید سوخت جدید نیز در کشور توزیع سراسری شده باشد چرا که دارندگان این خودروها حق دارد که در تمامی نقاط شهر تردد کنند.

وی گفت : آخرین مصوبه ای که تحت عنوان مصوبه کاهش آلایندگی ۸ کلان شهر کشور در ۱۶ اسفند سال ۹۰ به تصویب رسید در بند ۶ آن ذکر شده که خودروسازان از اول فرودین ماه ۹۲ باید تولیداتشان را به استاندارد یورو۴ ارتقاء دهند منتهی در بند۷ آن آمده است که وزارت نفت از اول فروردین سال ۹۱ یعنی یک سال قبل باید سوخت یورو۴ را توزیع سراسری کنند.

وی با توجه به اظهارات اخیر معاون سازمان محیط زیست در خصوص زمان عرضه توزیع بنزین یورو ۴ ،خطاب به وی گفت : جناب آقای شاعری تاکنون ۱۵ ماه از زمان مقرر وزارت نفت گذشته است در حالی سوخت یور۴ توزیع سراسری نشده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در هر بار تشکیل جلسه، وعده جدیدی را در خصوص زمان توزیع سوخت یورو۴ مطرح می کنند ، اظهار داشت : در سال گذشته معاون سازمان محیط زیست در جلساتی که با خودروسازان داشتند زمان عرضه سوخت استاندارد یور۴ در ۸ کلان شهر را ابتدای سال ۹۲ اعلام کردند که متاسفانه این وعده محقق نشد و حال اعلام کردند که از شهریور ماه در برخی کلان شهرها این سوخت توزیع خواهد شد.

وی گفت : چرا در شرایطی که کشور مشکلات اقتصادی مواجه است مردم را  مجبور می کنند که هر خودرو را با احتساب  ارز مرجع ،حداقل ۷۵۰ هزار تومان گران تر خریداری کنند .

وی اظهار داشت : در صورتی که خودروهای یورو۴ بنزین یورو۲ استفاده کنند کاتالیست این خودروها که باید ۱۰۰ هزار کیلومتر کار کند با طی مسافت ۲۰ هزار کیلومتر از بین خواهد رفت و حداقل ۲۵۰ هزار تومان هزینه به مصرف کننده تحمیل خواهد کرد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد : این اقدام سازمان محیط زیست ظلم به مردم است در حالی که کاهش آلایندگی نیز صورت نخواهد گرفت چرا که آلایندگی این گونه خودروها بعد از مسافت ۲۰ هزار کیلومتر به کمتر از استاندارد یورو۲ خواهد رسید.

به گزارش خبرخودرو نعمت بخش گفت : با اتفاقات اخیر صورت گرفته ، انجمن خودروسازان ایران با ارسال نامه ای به دیوان عدالت اداری از سازمان محیط زیست شکایت  کرده است همچنین در این راستا با سازمان بازرسی کل کشور مذاکره کردیم و مسئولین و دست اندر کاران آن سازمان متقاعد شدند که ابتدا باید سوخت یورو ۴ توزیع شود و سپس بر تولید خودروها با استاندارد یورو۴ تاکید شود تا در این جریان مصرف کنندگان نیز متضرر نشوند و حداقل پولی که در این زمینه صرف می شود به هدر نرفته و فوایدی را برای کشور داشته باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=20199
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه