در ۴ ماه نخست ۲۰۱۳ انجام شد

صادرات ۹۵۴ هزار بشکه در روز نفت ایران به ۴ مشتری آسیایی

میهن صنعت : ۴ مشتری عمده نفت ایران در آسیا طی ۴ ماه نخست سال جاری میلادی ۹۵۴ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پایگاه اینترنتی رویترز بر اساس آمارهای غیر رسمی اعلام کرد 4 مشتری آسیایی نفت ایران در 4 ماه نخست سال جاری میلادی حدود یک میلیون بشکه در روز نفت از ایران وارد کردند.

بر اساس این گزارش مجموع واردات نفت ایران توسط کشورهای چین، کره جنوبی،‌ ژاپن و هند در ماه های ژانویه تا آوریل 2013 با کاهش 23 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی پیش از اجرای تحریم نفتی غرب مواجه شده و به 954 هزار بشکه در روز رسیده است.

تحریم نفتی غرب علیه ایران از اول جولای 2012 به اجرا گذاشته شد. آمریکا کشورهای چین، هند و کره جنوبی را اخیرا و برای سومین بار از تحریم نفتی ایران معاف کرده است. معافیت ژاپن نیز اوایل سال 2013 تمدید شد.

بر اساس این گزارش واردات نفت چین از ایران در 4 ماه نخست امسال با افزایش 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 400 هزار بشکه در روز رسیده است. چین در ماه های ژانویه تا آوریل سال گذشته روزانه 360 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده بود.

واردات نفت سه کشور کره جنوبی،‌ ژاپن و هند از ایران طی این مدت کاهش یافته است. کره جنوبی در 4 ماه نخست سال جاری میلادی 151 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد که که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد کاهش داشته است.

واردات نفت ژاپن از ایران نیز با کاهش 33 درصدی به 186 هزار بشکه در روز رسیده و هند با کاهش 46 درصدی واردات نفت از ایران در چهار ماه نخست سال جاری میلادی را به 217 هزار بشکه در روز رسانده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19725
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه