در نيمه اول سال جاري صورت گرفت

صادرات 571 ميليون دلار فولاد و آلومينيوم

میهن صنعت : سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران از صادرات 571 ميليون دلاري محصولات فولادي ،آلومينيوم و سنگ آهن در شش ماه نخست سال به خارج از کشور خبر داد .


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران از صادرات 571 ميليون دلاري محصولات فولادي ،آلومينيوم و سنگ آهن در شش ماه نخست سال به خارج از کشور خبر داد .
به گزارش معدن نيوز، محصولات بخش فولاد در شش ماه نخست سال جاري با رشدي 14 درصدي در ارزش و 15 درصدي در تناژ نسبت به مدت مشابه در سال قبل با مقدار 307 ميليون دلاربيشترين صادرات را به خود اختصاص داد.
در اين مدت صادرات محصولات فولادي رشد قابل توجهي داشته و درعوض صادرات فولاد خام با هدف جلوگيري از خام فروشي با 79 درصد کاهش روبه رو شده است .
بر اساس اين گزارش، بخش آلومينيوم نيز با صدور 78 هزار تن محصول به 188 ميليون دلار درآمد ارزي دست پيدا کرد.
در شش ماهه نخست سال در بخش سنگ آهن کشور نيز حدود 633 هزار تن ماده معدني به ارزش 3/77 ميليون دلار صادرات را شاهد بوده ايم .
در بخش فروش نيز بخش فولاد کشور بهار و تابستان پر رونقي را پشت سر گذاشت و رشدي 43 درصدي را براي صنعت فولاد ثبت کرد . اين بخش در شش ماه نخست سال بيش از 8.71 هزار ميليارد ريال محصول و فولاد خام روانه بازار داخلي کرد.
شرکت هاي آلومينيومي کشور نيز در اين مدت 366 ميليارد تومان محصول فروختند که رشدي 18 درصدي را نشان مي دهد .
بخش سنگ آهن نيز 4/12 ميليون تن سنگ آهن را به ارزش 723 ميليارد تومان به فروش رساندند .
در اين مدت همچنين 413 هزار تن زغال سنگ به ارزش 73 ميليارد تومان به فروش رسيد .

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4715
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه