میهن صنعت :

صافی: یک تیم هم برای زیر 26 سال تشکیل بدهند! / در کادرفنی بزرگسالان تعادلی وجود ندارد

میهن صنعت : سرمربی تیم ملی کره جنوبی گفت: متاسفانه در ایران همیشه همین طور است ما که سفیران ایران هستیم همیشه با یک علامت سوال از طرف بقیه رو به رو هستیم. می آیند بردهای ما را تصادفی جلوه می دهند و باختهای خودشان را اصلا نمایان نمی کنند.


میهن صنعت : "احمد صافی" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، در خصوص اردوی مشترک تیم ملی کره جنوبی با ایران و صحبتهای مطرح شده در این رابطه گفت: احساس می کنم فعالیتهای خارجی مربیان ایرانی نادیده گرفته شده است. کره جنوبی با حضور من تکان زیادی خورده است اما می گویند کره کشور ضعیفی است و نیاز به اردوی مشترکی با ما نیست! پس از مسابقات آسیایی سکوت کردیم تا جو کاراته برهم نریزد اما اکنون صحبتهای مطرح شده است که به راحتی تمام زحمات ما دارد، نادیده گرفته می شود. تیم ایران در این دوره بهترین امکانات را در اختیار داشت و دخالتی در اردوها از سوی کسی شاهد نبودیم آن وقت تیم ایران از 6 وزن تنها 3 مدال و تیم کره 4 مدال را بدست آورد! ایران در وزن 55- حذف شد و کره به مدال برنز رسید، در وزن 60- تیم ایران برنز و کره مدال طلا را به گردن آویخت.

حامد زیکساری که مدال جهانی را در اختیار داشت در وزن 67- کیلوگرم حذف شد اما کره و پاکستان به مدال برنز این وزن رسیدند وزنی که پاکستان تنها 10 روز در ایران تمرین کرده بود! وزن 84- کره در حالی به ایران باخت که رقابت نزدیکی را از کاراته کاران شاهد بودیم و کره در این وزن به مدال برنز رسید.

صافی اذعان داشت: یک زمان آمدم آقایُف را به ایران آوردم اما چه شده؟ به خاطر دید بسته برخی افراد سکونشین شد. اصلا آمدن پاتریک برای برگزاری استاژ چه سودی برای ما دارد؟ مگر نه اینکه کاتای ما در مقابل این کشور پیروز شده آن وقت می آییم مربیان مان را در این کلاسها شرکت می دهیم! مگر مربیان خودمان چه کم دارند؟ متاسفانه در ایران همیشه همین طور است ما که سفیران ایران هستیم همیشه با یک علامت سوال از طرف بقیه رو به رو هستیم. می آیند بردهای ما را تصادفی جلوه می دهند و باختهای خودشان را اصلا نمایان نمی کنند.
وی افزود: در مسابقات آسیایی بیشترین ضربه از سوی مدیرفنی تیمهای ملی وارد شد اما در نهایت نفراتی از تیم کنار گذاشته شدند که کمترین اختیارات را داشتند. ناظریان بیش از 10 سال دوری از کاراته نتوانست از موقعیتی که در اختیار داشت نهایت استفاده را ببرد، اگر ایران در این مسابقات نتیجه خوبی را گرفت مدیون تلاش کاتاکاران و بانوان است وگرنه کسب 3 مدال کومیته آن هم در 6 وزن نمی تواند قابل توجیه باشد. اگر هر شخصی به جای ناظریان بود در حین مسابقات و یا پس از آن استعفا می داد اما ما آمدیم و شهاب سلطانی بازیکن ساز را از اردوها کنار گذاشتیم.
سرمربی تیم کره جنوبی تصریح کرد: امروز اگر تیم ملی در آوردگاه جهانی نتیجه بگیرد مدیون ناظریان است و اگر باختی پیش آید به فدراسیون بر می گردد! این درست نیست که باختها را به گردن نفرات دیگر بیندازیم. ناظریان نتوانست مدیریت کند و آنوقت نفرات دیگری را برکنار کرد. ایرانی ها باهوش هستند و کاراته خوبی دارند و ما به راحتی از این پتانسیل و سرمایه ها می گذریم.

وی در خصوص کادرفنی تیم ملی اینطور ادامه داد: مقصر نه بهنام فر و کتیرایی هستند و نه ساسانی. در کادرفنی تعادلی وجود ندارد! در یک سو بهنام فر و کتیرایی هستند که خدارا شکر لااقل در جو کاراته بوده اند و سالها افتخار آفرینی کرده اند اما بازیکن سازی انجام نداده اند در طرفی دیگر تورج ساسانی هست که کارنامه بسیار درخشانی دارد اما تجربه بین المللی و نشستن بر روی صندلی coach را ندارد از طرفی دیگر ناظریان 10 سال از کاراته دور بوده است و از سال 2004 در مسابقات جهانی حتی به عنوان تماشاچی نیز حضور نداشته است! مهمتر از آن اینکه دباغیان با آن عملکرد ضعیفش در آسیا اکنون به عنوان مشاور تاثیرگذارترین نفر است! متاسفانه ما داریم فرصتها را از دست می دهیم و هنوز به توازن نرسیده ایم.
صافی در پاسخ به این سوال که "آیا ایران در مسابقات جهانی می تواند قدرتمند ظاهر شود؟" گفت: فیلم مسابقات لیگ جهانی به دستم رسید و با توجه به مبارزاتی که دیدم و از طرفی با شناختی که از پتانسیل کاراته ایران دارم تیم ملی باید در این مسابقات خوش بدرخشد و بار دیگر خود را کاراته جهان نشان دهند. کاراته دنیا پوست انداخته است و اکنون بهترین موقعیت برای اثبات است و این نیاز به یک مدیریت دقیق دارد.

تحول در تمرینات کاراته ایران این روزها ضروری است و باید افکار گذشته و چندین سال قبل را دور انداخت تا بتوان اعتباری را در جهان دست و پا کرد با این شرایط و با این نفرات ایران در مسابقات جهانی باید جزء 5 تیم برتر شود و اگر این اتفاق حاصل نشود بدانید قطعا ایراد از مدیرت است.

سرمربی تیم ملی کره جنوبی در خصوص تشکیل تیم زیر 23 سال افزود: نمی دانم این طرح زیر 23 سال از کجا آمد؟ ما تیم زیر 21 سال را داشتیم که با آن همه اردوهای بلند مدت نتیجه خوبی را در آسیا بدست نیاورد. از طرفی نفراتی که 24 سال هستند در کجا باید حضور داشته باشند؟! بیایند بگویند این طرح زیر 23 سال از کجا آمد و فلسفه آن برای چیست؟ بازیکنانی که 25 ساله هستند که نه در بزرگساالان جایی دارند و نه در زیر 23 سال باید به کجا بروند؟ فدراسیون کاراته بیاید یک طرحی هم بدهد و یک تیم هم برای زیر 26 سال تشکیل بدهند!  با تشکیل تیم زیر 23 سال کاراته ایران به دنبال چه هدفی است؟ تیم زیر 21 سال که تا سال آینده برنامه ای ندارد این نفراتی هم که در اردوی زیر 23 سال هستند درگیر لیگ و سوپرلیگ هستند که از هفته آینده برگزار می شود! بهتر نیست بیایند این هزینه ها را صرف تورج ساسانی کنند و برای مسابقات اعزامش کنند تا تجربه بین المللی پیدا کند؟ به نظر من تشکیل این تیمها ایجاد سرگرمی برای برخی نفرات است!

وی که به تازگی در سمت کمیته فنی فدراسیون جهانی شوتوکان ابقا شده است؛ تصریح کرد: سال 2006 جزء کمیته فنی فدراسیون جهانی شوتوکان بودم که چند روز پیشطی نامه ای که بدستم رسید، مطلع شدم تا سال 2014 در این سمت ابقا شده ام.

صافی در پایان خاطرنشان ساخت: شاید اکنون خیلی ها از صحبتهای من ناراحت شوند اما باید برخی مسائل عنوان شود چرا که زنگ خظر برای کاراته ایران زمانی به صدا درآمد که کومیته تیمی با آن اشتباه فاجعه بار مدال برنز را بدست آورد و دارنده مدال نقره جهان از گردونه رقابتها به راحتی حذف شد! امیدوارم این زنگ خطرها باعث شود تا کاراته ایران به خود بیاید. من این صحبتها را به میان آوردم تا اکنون به روی آن فکر کنند چرا که بعد از مسابقات جهانی تاثیری نخواهد داشت و می شود نوش دارو بعد از مرگ سهراب! به هرحال برای کاراته ایران آرزوی موفقیت دارم اما با این شیوه کسب مدال در مسابقات جهانی خیلی سخت خواهد بود!

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4251
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه