«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

صدرنشینی سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند 5G

تکنولوژی گوشی های هوشمند روز به روز پیشرفته تر می شود و فناوری 5G به بازار تلفن همراه راه پیدا کرده است. سامسونگ یکی از نخستین شرکت هایی بود که در این حوزه گام برداشت و به نظر می رسد که با عرضه گوشی های هوشمند ارزان قیمت 5G به بازار جایگاه نخست را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، تکنولوژی گوشی های هوشمند روز به روز پیشرفته تر می شود و فناوری 5G به بازار تلفن همراه راه پیدا کرده است. سامسونگ یکی از نخستین شرکت هایی بود که در این حوزه گام برداشت و به نظر می رسد که با عرضه گوشی های هوشمند ارزان قیمت 5G به بازار جایگاه نخست را از آن خود کند.

این غول فناوری کره ای در سه ماهه اول سال جاری 8.3 میلیون گوشی هوشمند را با قابلیت 5G روانه بازار کرد که حدود 34.4 درصد از سهم این حوزه را به خود اختصاص داد. تولید کنندگان چینی نظیر هواوی، شیائومی و ویوو علیرغم تنوع بیشتر این محصول نتوانستند همانند سامسونگ موفق ظاهر بشوند.دومین جایگاه به هواوی تعلق دارد که با عرضه 8 میلیون دستگاه گوشی 5G و کسب 32.2 درصد از سهم بازار در تلاش برای پیشی گرفتن از رقیب دیرینه خود یعنی سامسونگ است.

ویوو و شیائومی به ترتیب 12 و 10.4 درصد از سهم بازار گوشی های 5G را در اختیار دارند. به طور کلی، 24.1 میلیون گوشی هوشمند 5G در نیمه نخست سال جاری فروخته شده است و در حالی که این فناوری در مراحل ابتدایی قرار دارد و امکان دسترسی به آن در برخی از کشورها وجود ندارد.

تعداد زیادی از گوشی های هوشمند 5G در سال جاری به بازار معرفی شد و البته عرضه نخستین آیفون 5G حاکی از محوبیت بالای آن در میان کاربران است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=196925
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه