میهن صنعت :

صرفه‌جویی 5 درصدی در گاز = تولید یک فاز پارس جنوبی

میهن صنعت : معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: با صرفه جویی پنج درصدی مصرف گاز در کشور معادل یک فاز پارس جنوبی صرفه جویی خواهد شد و گفت: نبود ذخیره کافی گاز در کشور استمرار و پایداری شبکه انتقال گاز را به مخاطره می اندازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عبدالحسین ثمری با اشاره به اینکه در فصل زمستان بیش از 500 میلیون متر مکعب در روز گاز وارد شبکه انتقال می‌شود، افزود: در چنین شرایطی اگر بتوانیم فرهنگ درست مصرف کردن گاز را در بین آحاد جامعه نهادینه کنیم با صرفه جویی پنج درصدی مصرف گاز در جامعه معادل یک فاز پارس جنوبی صرفه جویی کرده‌ایم.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 65 درصد سبد انرژی کشور را گاز تشکیل می دهد بر اهمیت ذخیره سازی گاز طبیعی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر تولید و مصرف گاز در کشور به صورت آن لاین انجام می شود و نبود ذخیره کافی گاز در کشور، استمرار و پایداری شبکه انتقال گاز را به مخاطره می اندازد.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: عملیات تولید، انتقال و پالایش نفت یک عملیات مقطعی و تفکیک پذیر است در حالی که وقتی گاز از چاه خارج می‌شود مستقیم وارد لوله شده و پس از پالایش به خطوط انتقال منتقل شده و در ورودی شهرها فشار گاز تنظیم می‌شود و به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی اظهار کرد: همین فرایند موجب می‌شود تولید و انتقال گاز با محدودیت‌های مختلفی مواجه باشد؛ به طوری که اگر هر یک از بخش های مورد نظر دچار اختلال شود در تولید مستمر گاز اثر گذار خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=26344
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه