وزیر نیرو پاسخ داد:

صرفه جویی 11 میلیارد متر مکعبی آب در دستور کار قرار دارد

حمید چیت چیان گفت: مطابق با برنامه ششم توسعه و همکاری دو وزارت خانه نیرو و جهاد کشاورزی، امیدواریم شاهد صرفه جویی 11 میلیارد متر مکعب آب باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حمید چیت چیان روز یکشنبه دهم بهمن ماه در نشست خبری وزارت نیرو  در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان که وزارت نیرو در راستای مدیریت منابع و بحران کم آبی چه اقداماتی را انجام خواهد داد گفت: بحران آب همواره یکی از نگرانی های جدی و مدیریت مصرف از اهمیت ویژه ای برخوردار است به گونه ای که در دولت یازدهم تفکیک آب 609 دشت کشور مشخص شد.

 
وی ادامه داد: برنامه ریزی جهت استفاده از آب های سطحی در بخش های مسکن، کشاورزی و صنعت تفکیک و تبیین شده و به تمام دستگاه های ذیربط منتقل شده و امید است مطابق با برنامه ششم توسعه شاهد کاهش سالانه حدود 11 میلیارد متر مکعب از مصرف آبی کشور باشیم.
 
چیت چیان تصریح کرد: استفاده از منابع آب غیرمتعارف به این معنا که استفاده چندباره از پساب فاضلاب ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد همچنین با استفاده از آب دریاها که با شیرین سازی برای مصرف شرب است می توان به منابع تجدید شونده اضافه کرد.
 
وزیر نیرو در ادامه توجه به منابع آب های ژرف را امری مهم تلقی کرد و افزود: وزارت نیرو همواره با دو مسئله از جمله استفاده از آب های زیرزمینی آبرفتی و آب های ژرف تجدیدپذیر روبه رو است که در این میان استفاده از آب های ژرف از ارجحیت بیشتری برخوردار است.
 
چیت چیان در پایان بیان کرد: از طریق بارورسازی ابرها و مواردی از این قبیل نیز در کنار مدیریت مصارف به آب کشور، می توان تعادلی بین تقاضا و مصرف آب کشور ایجاد کرد.
 

گفتنی است که مطابق با برنامه ششم توسعه همکاری خوبی میان دو وزارتخانه نیرو و جهاد کشاورزی صورت پذیرد و با توجه به کاهش بارندگی های اخیر و مواجه کشور با بحران کم آبی، شاهد صرفه جویی در مصرف آب کشور باشیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=109610
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه