میهن صنعت گزارش می دهد:

صعود قیمت نفت در پی پیش بینی آژانس بین المللی انرژی

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال پیش بینی افزایش تقاضا و نیز حمایت نمایندگان اوپک و دیگر تولید کنندگان نفت از قدرت توافق نامه محدود نمودن عرضه در جریان کنفرانس سراویک، افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال پیش بینی افزایش تقاضا و نیز حمایت نمایندگان اوپک و دیگر تولید کنندگان نفت از قدرت توافق نامه محدود نمودن عرضه در جریان کنفرانس سراویک، افزایش پیدا کرد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت LCOc1 با افزایش 7 سنت معادل 0.11 درصد به ازای هر بشکه نفت 65 دلار 61 سنت معامله شد و نفت خام اینترمدیت تگزاس غرب CLc1 10 سنت معادل 0.16 درصد به 62 دلار 67 سنت در هر بشکه رسیده است.

بنا به اعلام آژانس بین المللی انرژی در روز دوشنبه، پیش بینی می شود طی 5 سال آینده بازار نفت با افزایش تقاضا مواجه شود.

پیش بینی افزایش تقاضای آژانس بین المللی انرژی در جریان کنفرانس سراویک واقع در هیوستون آمریکا مطرح شد .

محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک طی این کنفرانس بین المللی عنوان کرد:" توافق نامه ی کاهش عرضه ی نفت با صادر کنندگان نفت همانند جبل الطارق محکم و استوار است."  

محمد بارکیندو حمایت خود را از این توافق نامه ابراز کرد و معتقد است که این اقدام بر افزایش بهای نفت و ثبات بازار بسیار تاثیرگذار بوده است.

تولیدات نفت آمریکا روند رو به رشدی را طی می کند و با عبور از مرز 10 میلیون بشکه گوی سبقت را از بزرگترین صادرکنندگان نفت ربوده است.

براساس تحقیقات  BMI، افزایش تقاضای جهانی و محدودنمودن عرضه منجر به تقویت بازار نفت خواهد شد.

از دیگر عوامل افزایش بهای نفت می توان به تعطیلی میدان نفتی الشراره لیبی در روز دوشنبه اشاره کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=148731
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه