صندوق توسعه ملی هم به کمک خودروسازان می آید

دكتر "مهدی غضنفری" از موافقت بانك مركزی برای حل مشكل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خبرداد.

كتر "مهدی غضنفری" از موافقت بانك مركزی برای حل مشكل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحليلي ميهن صنعت ، وزير معدن و تجارت در گفتگو با "شاتا" گفت: درتوافق بانك مركزی و خودروسازها مقرر شد بخشی از سهام متعلق به شركت های خودروساز در قالب وثیقه و یا برای فروش در اختیار بانك مركزی و یا بانك های عامل قرار گیرد و مصوبه كارگروه حمایت از تولید در مورد وام سرمایه در گردش خودروسازها پرداخت گردد.

وی افزود: براساس این مصوبه بخش بزرگی از این تسهیلات برای تسویه مطالبات قطعه سازان به آنان تعلق می گیرد.

دكتر غضنفری افزود: با افزایش نرخ ارز و مشكلات مربوط به نقل وانتقال آن، متاسفانه درصورت هرگونه بی توجهی مشكل سرمایه در گردش به یك مسئله حاد و فراگیر تبدیل می شود. به همین دلیل در توافق بانك مركزی و وزارت اقتصاد قرار شد از یك سو سقف اعتبارات شركت های تولیدی افزایش یابد و از سوی دیگر منابع جدیدی از سوی بانك های عامل و صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص یابد.

وی اظهار امیدواری كرد كه همه دستگاهها و نهادهای مرتبط شرایط پیچیده كنونی را درك كرده و در سال تولید ملی بیش از گذشته به موضوع تجهیز منابع مالی و از جمله سرمایه در گردش واحدها توجه داشته باشند تا با كمبود تولید ملی و كاهش سطح اشتغال مواجه نشویم.

از نظر دكتر غضنفری ضروری است حفظ اشتغال فعلی و صیانت از تولید موجود نسبت به سرمایه گذاری برای طرح های جدید در اولویت تام قرار گیرد و صدای واحدهای تولیدی در مورد درخواست از نهادهای پولی كشور توسط همگان و بویژه مخاطبان آنها شنیده شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2488
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه