میهن صنعت:

صنعت بانکداری با زندگی مردم گره خورده است

حجت‌الاسلام سیدعباس موسویان عضو شورای فقهی بانک مرکزی به همراه رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان کردستان با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حجت‌السلام سید عباس موسویان در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه صنعت بانکداری با زندگی مردم گره خورده است، گفت: در حال حاضر بیش از 400 میلیون حساب بانکی در کشور ما وجود دارد.

وی با بیان اینکه روزانه بالای 20 میلیون تراکنش بانکی در کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: نمی‌توانیم صنعت بانکداری را از زندگی مردم جدا کنیم چرا که زندگی مردم واقعا به این صنعت گره خورده است لذا باید دنبال اصلاح آن باشیم.

حجت الاسلام موسویان تصریح کرد: اجرای بانکداری اسلامی کار بسیار دشواری است و نیاز به برنامه‌ریزی و همکاری همه جانبه مردم و متولیان امر دارد.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی در ادامه با اشاره به تصویب قانون عملیات بانکداری بدون ربا در سال 1362، گفت: چنانچه این قانون نیز به صورت کامل و بدون نقص در شبکه بانکی کشور اجرا و پیاده سازی شود بسیاری از مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسویان با بیان اینکه برخی از بانک‌ها مانند بانک مهر اقتصاد اقدامات مناسبی در بحث پیاده سازی بانکداری بدون ربا صورت داده اند که قابل تقدیر است، اظهار کرد: کلی‌گویی در مورد بانک‌ها خروجی چندان مطلوبی نخواهد داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=131241
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه