میهن صنعت :

صنعت خودروی آلمان هم از ریاضت اقتصادی در امان نماند

میهن صنعت : فروش خودرو در آلمان هم به ورطه سقوط افتاد و بحران خودروی اروپا عمیق تر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، مقایسه فوریه 2012 تا فوریه 2013 با سال قبل از آن کاهش 10 درصدی در فروش خودروی کشور آلمان را نشان می دهد که نشانه ی عمیق تر شدن بحران خودروسازان اروپایی است و دلیل اصلی آن هم رکود اقتصادی و پرهیز مصرف کنندگان از صرف هزینه در خودرو است.

در حالی که خودروسازان اروپایی خود را برای نمایشگاه ژنو آماده می کنند خبرها حاکی از آن است که در ماه ژانویه ثبت و سفارش برای خرید خودروهای جدید در اروپا 8.5 درصد کاهش یافت.

با افزایش قیمت ها و پایین نگاه داشتن دستمزدها و کاهش قدرت خرید مردم در اروپا و به طور کلی اقدامات ریاضت جویانه در این قاره،  تقاضا برای خودرو  نیز تحت تأثیر قرار گرفته است. در سال 2012 فروش خودرو در قاره اروپا پایین ترین حد در 17 سال گذشته بود.

در عوض بازار خودروی ایالات متحده به سمت بهبود بازگشته و ماه های اخیر نشانه های بهبود اقتصادی ظاهر شده است؛ بازار آسیا نیز به قوت پیشین خود باقی است در حقیقت فروش خودرو در بازار آمریکا در ماه فوریه 4 درصد رشد کرد. مدیر برند اُپل جنرال موتورز در اروپا پیش از آغاز نمایشگاه خودروی ژنو از احتمال کاهش فروش 10 درصدی خودرو در اروپا در سال 2013 خبر داد. تا پیش از این تخمین ها در حدود 3 تا 5 درصد بود. میزان کاهش فروش در سال 2012 به 7.8 درصد رسید. با این وصف وضع کشور آلمان نسبت به سایر کشورهای خودروساز اروپا در سال 2012 بهتر بود و دو شرکت فولکس و بی.ام.و به دلیل تقویت فروش در بازارهای ایالات متحده و آسیا کمتر آسیب دیدند.

آلمان هنوز هم نسبت به فرانسه و ایتالیا وضع بهتری دارد چون کاهش فروش دو کشور فرانسه و ایتالیا در ماه فوریه به ترتیب 12 و 17 درصد بوده است. فولکس که بزرگترین خودروساز اروپا است در پیش بینی سود سال 2013 خود تجدید نظر کرد. انجمن واردکنندگان خودروی آلمان VDIK خبر داد که ثبت سفارش خودروی جدید در ماه فوریه به 200 هزار دستگاه افت کرد و جمع خودروهای ثبت سفارش شده در دو ماه اول سال 2013 به رقم 392 هزار دستگه رسید.

تعداد فروش خودرو در آلمان در سال 2012 حدود 3 درصد کاهش یافت که بیشترین آن به ماه دسامبر بر می گشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13567
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه