میهن صنعت :

صنعت خودرو از درآمد ناشی از هدفمندی یارانه ها بهره ای نبرده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم پرداخت سهم حاصل از درآمد هدفمندی یارانه ها گفت: متاسفانه هنوز میزان سهمی که قرار بود از در آمد ناشی از هدفمندی یارانه ها به بخش صنعت به خصوص صنعت خودرو کشور پرداخت شود،اعطا نشده است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم پرداخت سهم حاصل از درآمد هدفمندی یارانه ها گفت: متاسفانه هنوز میزان سهمی که قرار بود از در آمد ناشی از هدفمندی یارانه ها به بخش صنعت به خصوص صنعت خودرو کشور پرداخت شود،اعطا نشده است.

جعفر قادری در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودروگفت: درآمد ناشی از هدفمندی یارانه ها برای دولت و اجرای طرحهای عمرانی بسیار محدود بوده است و در حال حاضر نیز حدود 11 تا 13 میلیارد تومان در این زمینه کسری به چشم می خورد.

وی افزود: بخش عمده ای از تورم ایجاد شده در جامعه ناشی از عدم تامین به موقع منابع مالی برای کمک به بخش صنعت و از جمله صنعت خودرو است و همین عوامل باعث شده در آمد های بخش صنعت افزایش یابد و با الطبع قیمت خودرو بالا رود وتورمی که هم اکنون در جامعه وجود دارد به دلیل اجرای نادرست برنامه هدفمندی یارانه ها است.

وی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را در شرایط فعلی برای صنعت خودرو کشور خطرناک دانست و گفت: اگر به همین روش مرحله دوم نیز آغاز شودبا توجه به مشکلاتی که در صنعت خودرو کشور و قطعه سازان وجود دارد مشکلات بسیاری را شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: با مذاکراتی که اعضای مجلس با دولت داشته اند و جلسات برگزار شده اجرای مرحله دوم تا زمانیکه پرداخت سهم تولید و صنعت میسر نباشد و فضا و بستر مناسب برای کمک به بخش صنعت آماده نباشد اجرا نخواهد شد.

قادری خواستار عمل به وعده های داده شده برای پرداخت سهم صنعت شد و گفت:لازم است حداقل بخشی از وعده های داده شده اجرایی شود تا صنعت خودرو کشور بتواند بخشی از درآمد های خودرا از این طریق جبران کند زیرا هم اکنون خودروسازان کشور به دلیل کمبود منابع مالی با ضرر های بسیاری به تولید می پردازند و با توجه به افزایش قیمت هایی که در این راستا ایجاد شده است فضای مناسبی برای ادامه فعالیت ها وجود ندارد.

وی در پایان گفت:با پرداخت سهم صنعت شاهد این افزایش تورم در جامعه نخواهیم بود و قیمت ها تا حدودی کاهش خواهد یافت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2984
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه