میهن صنعت :

صنعت خودرو از دولت دل بکند قیمت‌ها کاهش می یابد

میهن صنعت : نماینده ادوار مجلس‌گفت: مشکلات صنعت خودرو تنها با واگذاری کامل دو شرکت بزرگ خودروسازی به بخش خصوصی و ایجاد یک بازار رقابت سالم بین خودروسازان قابل حل خواهد بودو در غیر اینصورت وضعیت در صنعت خودروتغییری‌نخواهد کردو شاهد کاهش قیمت نخواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مصطفی رضا حسینی قطب آبادی تصریح کرد: مشکل خودرو و سایر حوزه های صنعتی مشکلی نیست که یک شبه به وجود آمده باشد یا اینکه یک نیرو یا دست قدرتمند در پشت  آن قضیه نباشد.

نماینده مردم شهربابک در مجلس هشتم  با اشاره به اینکه دو شرکت خودروسازی بزرگ در اختیار دولت است، دولتی که ادعا دارد مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی ندارند.افزود: وقتی دو شرکت بزرگ و تاثیرگذار صنعت خودرو در اختیار دولت باشد طبیعی است که نرخ ها توسط دولت مشخص می شود و می توان گفت  که افزایش قیمت خودرو ناشی از بازار یا افزایش تقاضا نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم  به تناقض در صحبت های مسئولان دولتی اشاره کرد و ادامه داد:مسئولان همواره با به وجود آمدن مشکل در صنعت خودرو اعلام می کنند که تحریم هستیم و نمی توانیم قطعه وارد کنیم، اما از سوی دیگر می گوینددر ساخت قطعات خودکفا هستیم که  این تناقض گویی ها نشان از سردرگمی مسئولان ومدیران صنعت خودرو حکایت دارد.

رضا حسینی قطب آبادی به راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی حاکم بر صنعت خودرو اشاره کرد و افزود: دولت باید شرکتهای خودروسازی را از اختیار خود خارج و به بخش خصوصی واگذار کند؛ در این شرایط تولیدکننده که بخش خصوصی خواهد بود برای افزایش کیفیت خود و جلب رضایت مشتری همه امکانات رفاهی و ایمنی را در خودرو فراهم می کند.

وی تاکید کرد: مشکلات صنعت خودرو تنها با واگذاری کامل دو شرکت بزرگ خودروسازبه بخش خصوصی و ایجاد یک بازار رقابت سالم بین خودروسازان قابل حل خواهد بود در غیر اینصورت وضعیت در صنعت خودروتغییری  نخواهد کرد مگر اینکه دولت آینده قانونمند و مبتنی بر علم و عمل باشد.

این نماینده مردم در مجلس هشتم همچنین درباره اظهارات یکی از اعضای انجمن قطعه سازان مبنی بر افزایش ۹۳درصدی قیمت ورق، افزایش ۲۷۳ درصدی قیمت آلومینیوم، افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت فولاد و افزایش ۱۳۴درصدی قیمت هر حلقه لاستیک نسبت به قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، افزود: آنچه که به طور کلی اتفاق می افتد دو حالت دارد؛ یا در اختیار دولت است یا در اختیار دولت نیست؛ اگر خارج از اختیار دولت است اعلام کند که توان تنظیم اقتصاد کشور را ندارد یا اینکه این افزایش قیمت ها در اختیار دولت است.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده رسانه ها به موضوع خوردو مبنی بر اینکه پول های ناشی از افزایش قیمت خودرو کجا هزینه شده ورود کنند؛ آیا با این افزایش قیمت توسط دو خودروساز بزرگ خط تولید جدیدی راه اندازی شده که به تبع آن نیروی کار جدید جذب کنند؟ اما ما مشاهده می کنیم خودروسازان علی رغم افزایش قیمت محصولات خود تعدیل نیرو هم  دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم در ادامه گفتگو با خانه ملت خاطرنشان کرد: امیدوارم رئیس جمهور آینده برنامه های خود را برای کاهش قیمت ها که برای مردم به ویژه اقشار کم درآمد فلج کننده است شفاف سازی کند./

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16068
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه