میهن صنعت :

صنعت خودرو جزء مردمی ترین صنایع کشور است

با توجه به اینکه در هفته جاری مشغله کاری نمایندگان در مجلس زیاد بوده است ممکن است جلسه رای گیری برای تشکیل کمیسیون حمایت از تولید ملی در پایان هفته تشکیل شود.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو،عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید برلزوم حمایت از صنعت خودروکشوردر کمیسیون حمایت از تولید ملی گفت: با توجه به اینکه در هفته جاری  مشغله کاری نمایندگان در مجلس زیاد بوده است  ممکن است جلسه رای گیری برای تشکیل کمیسیون حمایت از تولید ملی در پایان هفته تشکیل شود.

مجید منصوری در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: کمیسیون حمایت از تولید ملی به منظور بررسی مباحث کلان تولید کشور و جلوگیری از تحریم های خارجی و حمایت از تولید ملی تشکیل می شود و صنعت خودرو نیز یکی از مباحث مهمی است  که قطعاً در این کمیسیون مورد توجه  قرار می گیرد.

وی ضمن موافقت با تشکیل این کمیسیون گفت: در دوره گذشته تجربه موفقی از تشکیل کمیسیون های ویژه داشتیم واین کمیسیون نیز به همین منظور تشکیل می شود.

وی با برشمردن نتایج حاصل از تشکیل کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی و نظارت و پیگیری اصل 44 قانون اساسی در مجلس هشتم گفت: تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تناقضی با کار کمیسیون  های تخصصی ندارد، زیرا مجلس نیاز به کمیسیون ویژه ای دارد تاافرادی داوطلبانه برای فعال کردن آن وقت گذاشته و ظرفیتی به ظرفیت های مجلس اضافه شود.

وی صنعت خودرو را یکی از صنایع مادر برشمرد و گفت: صنعت خودرو سازی یکی از صنایع مهم کشور و مردمی ترین صنعت محسوب می شود که بصورت فعال و غیر فعال بسیاری از افراد را در این صنعت مشغول  به فعالیت کرده است  و حمایت از این صنعت از وظایف نمایندگان مجلس است.

عضو کمیسیون صنایع  ضمن تاکید بر تشکیل این کمیسیون ویژه گفت: با تصویب قوانین و مقررات به منظور حمایت از تولید ملی در این کمیسیون می توانیم به آینده صنایع کشور واز جمله صنعت خودرو امیدوار باشیم.

منصوری تاکید کرد: خودرو یکی از مسائل مهم در تولید ملی محسوب می شود و سعی داریم با تشکیل این کمیسیون موانع موجود برسرراه تولید ملی را برطرف کنیم .

وی در پایان گفت: به دلیل دیر تشکیل شدن مجلس در تشکیل این کمیسیون نیز تاخیر ایجاد شد ولی در صدد هستیم این کارگروه را هرچه سریعترفعال کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2268
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه