عضو انجمن قطعه سازان ایران:

صنعت خودرو درگیر مشکلات ریشه ای شده است

میهن صنعت : در حال حاضر صنعت خودرو ایران درگیر مشکلات ریشه ای شده به طوری که اگر مسوولان برای از بین بردن این مشکلات تدبیری اتخاذ نکنند، کمر این صنعت زیر بار مشکلات خواهد شکست.

به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، یکی از اعضا انجمن قطعه سازان ایران با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر عدم تناسب ساختار هزینه و درآمد به اصلی ترین مشکل صنعت خودرو کشور تبدیل شده است به طوری هزینه سربار در این بخش برخلاف استانداردهای جهانی بسیار بالاست.

محمدرضا نجفی منش افزود: افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه از یک سو و کمبود نقدینگی از سوی دیگر باعث عدم توازن بین هزینه های تمام شده و قیمت خودرو شده است.

وی مهمترین مشکل واحدهای خودروسازی را دولتی بودن عنوان کرد و گفت: تا مادامی که صنعت خودرو دولتی بوده و قیمت گذرای خودرو در دست دولت باشد شرایط فعلی در صنعت خودرو ادامه خواهد داشت.

نجفی منش با بیان اینکه تا زمانی که این شرایط بر صنعت خودرو حاکم باشد امکان رقابتی شده واحدهای خودروسازی و بهبود کیفیت در این بخش وجود نخواهد داشت، ادامه داد: تغییرات مداوم مدیریتی، عملکرد سلیقه ای به همراه تغییر سیاست های دولت از جمله دلایلی است که مشکلات کنونی صنعت خودرو را رقم زده است.

به گفته وی، این مسائل در کنار یکدیگر شرایطی را ایجاد کرده که خودروسازان قادر به دستیابی به شرایط مطلوب نباشند.

این عضو انجمن قطعه سازان ایران اصلاح ساختار هزینه شرکتهای خودروساز را اولین اقدام و راهکار رفع مشکلات صنعت خودرو عنوان کرد و افزود: وجود هزینه های سربار علاوه بر افزایش هزینه در شرکتهای خودروساز، موجب تحمیل هزینه و ضرر و زیان مصرف کننده خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8594
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه