میهن صنعت :

صنعت خودرو و روسفیدی ما

میهن صنعت : شكر خدا اگر كم لطفی برخی در حق صنعت خودرو كشور هست، توفیقی كه بتوان به آن بالید هم هست. اگر برخی به هر دلیل تشری به صنعت خودوری كشور می زنند، به لطف خدا و تلاشی كه صنعتگران عرصه تولید در خودروسازی كشور می كنند، درخشش حاصل از این تلاش چندان است

به گزارش میهن صنعت به نقل از موج، شكر خدا اگر كم لطفی برخی در حق صنعت خودرو كشور هست، توفیقی كه بتوان به آن بالید هم هست. اگر برخی به هر دلیل تشری به صنعت خودوری كشور می زنند، به لطف خدا و تلاشی كه صنعتگران عرصه تولید در خودروسازی كشور می كنند، درخشش حاصل از این تلاش چندان است كه سربلندی و بالندگی آن را نیز نمی توانند انكار كنند.

اگر از قضا به خاطر اینكه از سویی دیگر در فشارند، این صنعت را فلك می كنند، به وقت ارزیابی و زمانی كه پای سنجش عملكرد شركت های برتر كشور به میان می آید، نمی توانند از این همه دستاوردی كه صنعت خودرو کشور داشته است، چشم پوشی كنند و باز این صنعت خودرو كشور است كه خود را به رخ می كشد و روسفیدمان می كند. اینجاست كه هیچ زحمتی بیجواب نمی ماند و سرآخر همان آقایان هستند كه باید لااقل در افکار عمومی و محكمه وجدان خود، این ناداوری در بدگویی را پاسخگو باشند.

به عنوان نمونه و محض یادآوری مرور می کنیم بر توفیقی که گروه صنعتی ایران خودرو توانسته تنها طی یک هفته به دست آورد. در این هفته در دو سه همایش ملی بود که شاهد درخشش ایران خودرو بودیم. به عنوان مثال در پانزدهمین دوره ارزیابی شرکت های برتر كشور، ایران خودرو:
– رتبه اول در گروه وسایط نقلیه و قطعات خودرویی
– رتبه اول اشتغال زایی در میان شركت های برتر كشور
– رتبه دوم فروش در 400 شرکت برتر
و رتبه دوم ارزش افزوده از میان شركت های این بخش را به دست آورد یا در دهمین جشنواره تولید ملی در سال تولید ملی، به عنوان برگزیده ویژه، موفق به دریافت تندیس جشنواره از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد.
توجه به این نکته ضروری است که به رغم دشواری کار در سنگلاخ مسایل و مصائب صنعت و تولید در كشور است كه اخبار موفقیت های این گروه در صدر خبرهای صنعتی و تولیدی كشور قرار دارد.

یعنی نام گروه صنعتی ایران خودرو با وجود برخی بی مهری ها همچنان به عنوان نشان افتخاری در كشور از زبان رسانه ها و مطبوعات تكرار می شود. البته تردیدی نیست که بر اثر محدودیت های موجود تلاشگران صنعت در ایران خودرو نتوانند آنگونه كه آرزومند آن هستند در مسیر جهانی کردن این برند ملی تلاش كنند اما روزگار سرد محرومیت و تحریم نیز به پایان خواهد رسید و ما درس آموخته این شرایط ناگوار، حضور آفتابی خود را در افق آینده به تماشا خواهیم نشست. فقط كافی است دلسرد این بی مهری ها نباشیم و تلاشگر و امیدوار بمانیم كه آینده از آن ماست.

جا دارد در پایان این یادداشت، یادآوری كنیم كه اگر درخششی و توفیقی هست، اگر در هر مناسبتی كه پای سنجش و ارزیابی است، به موفقیت گروه صنعتی ایران خودرو اذعان می شود، دلیل و تنها حجت آن، اهتمام و سخت كوشی عزیزانی است كه در عقبه جبهه تولید فعالیت دارند و با پشتیبانی، تلاش و خلاقیت خود، دستاوردهای شایان توجهی را برای كشور و گروه صنعتی ایران خودرو به ارمغان آورده اند. لذاست كه دست آنان را صمیمانه می فشاریم و تلاششان را ارج می نهیم.
* علی مصریان مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12426
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه