دکتر معظمی عنوان کرد:

صنعت قطعه سازی راهی به جز اتصال به بازار جهانی را ندارد

رئیس ایدرو گفت: صنعت قطعه سازی ما راهی جز متصل شدن به صنعت قطعه سازی جهانی ندارد و اگر بخواهیم در صنعت خودروسازی پاسخگوی سلیقه مردم باشیم، می بایست در صنعت قطعه سازی نیز موفق عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نخستین روز پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو بیان داشت: تا به امروز حدود ۲۱ میلیون خودرو در کشور تولید شده که باید اذعان داشت بازار ایران فرصت خوبی برای سرمایه گذاران خارجی خواهد بود.  

دکتر معظمی در ادامه افزود : صنعت خودرو کشور در گذشته به صورت مونتاژ کامل بوده اما هم اکنون می‌بینیم که خودروهای تولید داخلی در بازارهای صادراتی حضور دارند و این نشان از پیشرفت خوب صنعت خودرو کشور دارد.

وی بیان داشت : ما به عنوان متولیان صنعت خودرو موظف به جلب رضایت مردم هستیم.

معظمی ادامه داد: بر اساس امار ۱۵۰۰ قطعه ساز در کشور وجود دارد که جامعه بزرگی است و‌ باید بر این مهم واقف بود که صنعت خودرو بدون صنعت قطعه سازی معنایی نخواهد داشت.

وی افزود : صنعت قطعه سازی ما راهی به جز متصل شدن به صنعت قطعه سازی جهانی ندارد و اگر بخواهیم در صنعت خودرو سازی پاسخگوی سلیقه مردم باشیم، می بایست در صنعت قطعه سازی نیز موفق عمل کنیم.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطرنشان کرد : در سال آینده برخی از خودروهای داخلی از خط تولید خارج خواهند شد و قرارداد های جدید خودروهای دیگری را به بازار ایران معرفی خواهد کرد. بر همین اساس صنعت قطعه سازی نیازمند به روز رسانی تکنولوژی برای تداوم حضور در بازار است.

وی در پایان بیان داشت : درهای کشور به روی سرمایه گذاران خارجی به شرط مشارکت و انتقال تکنولوژی باز است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=146671
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه