عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

ضرورت ایجاد بازار رقابتی خودرو در کشور

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد بازار رقابتی خودرو در کشور سبب ارتقای کیفیت خودروهای داخلی شده و به سود همه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  مجید منصوری پیرامون وضعیت فعلی بازار خودرو و تلاش دولت برای همکاری با شرکت‌های خارجی خودرو‌ساز، اظهار کرد: تحریم‌ها علاوه بر مقاومت نیاز به درایت نیز دارند تا تاثیر بار منفی‌ آن‌ها کاهش یابد و دولت نیز درصدد است تا تحریم‌ها را دور بزند و مشکلات مردم به حداقل کاهش یابد.

وی با بیان این‌که پیروزی در دفاع مقدس نتیجه مقاومت ملت بود، افزود: در زمان فعلی نیز تحریم‌ها وجود دارد، باید در کنار آن در مسیری مستقل علاوه بر مقاومت به دنبال راهکار‌ها باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به وابستگی شرکت‌های خارجی خودروساز به دولت آمریکا تصریح کرد: اگر کشور‌های غربی به توافق هسته‌ای پایبند باشند و بعد از 6 ماه مسئله هسته‌ای ایران حل شود، در آن موقع کشور ایران برای این شرکت‌ها پیش شرط تعیین می‌کند.

وی با بیان این‌که خصوصی‌سازی یکی از عوامل ثبات بازار خودرو است، افزود: باید در صنعت خودرو به سرمایه‌گذاری خارجی نیز توجه شود و با جذب سرمایه‌ها در این بخش به شکل مشارکتی با شرکت‌های خارجی همکاری کنیم.

منصوری بیان کرد: با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، خاورمیانه بازار بسیار خوبی برای فروش خودرو در منطقه بوده و شرکت‌های خارجی می‌توانند از طریق همکاری با ایران به نتایج مثبت دست یابند.

وی خاطرنشان کرد: ورود سرمایه‌گذار خارجی به صنعت خودرو، فضای رقابت در این صنعت را به وجود می‌آورد و به تولید‌کنندگان داخلی خودرو نیز کمک می‌کند، کیفیت‌های جانبی و مورد نیاز مصرف کننده را تامین کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و کشور‌های گروه 1+5 به تسنیم گفت: جمهوری اسلامی ایران در اعتماد‌سازی پیش‌قدم شد و گام نخست را برداشت، اگر کشورهای غربی به تعهدات خود در این بخش عمل کردند ما نیز گام‌های بعدی را بر‌می‌داریم.

وی با بیان این‌که دولت‌های اروپایی عضو گروه 1+5 به طور کامل گوش به فرمان آمریکایی‌ها هستند، اظهار کرد: کشور‌های گروه 1+5 موضوع توافق هسته‌ای را در ادبیات گفتاری خود رعایت نکردند اما باید در عمل به آن پایبند باشند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=34395
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه