میهن صنعت :

ضرورت تسریع اسقاط خودروهای فرسوده

میهن صنعت : قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل کشور گفت: خودروهای تولید روز صرف‌نظر از ارتقاء سطح استانداردها و با همین استاندارد فعلی می‌تواند جایگزینی مناسب برای خودروهای فرسوده‌ای که متعلق به ۲۵ سال گذشته است،‌ باشد.

به گزارش «میهن صنعت»، عبدالله جلالی اظهار داشت:‌ تولید خودرو در کشور دارای ضوابط خاصی است که باید مورد توجه شرکت‌های خودروسازی قرار گیرد.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه ابراز داشت: در صورتی که این ضوابط مورد توجه خودروسازان قرار گیرد،‌ خودروهای تولیدی مجوز شماره‌گذاری را اخذ خواهند کرد در غیر این صورت شماره‌گذاری نمی‌شوند.

وی در تکمیل گفته‌های خود ادامه داد: فرقی نمی‌کند که خودروی تولیدی برای امر جایگزینی با خودروهای فرسوده تولید شود و یا اینکه برای فروش مستقیم به متقاضیان تولید شوند.
به گفته وی،‌ خودروهای تولیدی فقط در صورتی شماره‌گذاری می‌شوند که استانداردهای لازم را پاس کرده باشند.

جلالی با تاکید بر ضرورت تسریع در روند اسقاط خودروهای فرسوده،‌ بیان داشت: باید توجه داشت که خودروهای فرسوده متعلق به حدود 25سال گذشته است، بنابراین می‌توان گفت که خودروهای تولید روز با همین استاندارد فعلی نیز می‌تواند جایگزینی مناسب برای خودروهای فرسوده باشد.
قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اضافه کرد: نباید بدبینانه به خودروهای تولیدی کشور نگاه کرد چراکه می‌توان به طور قطع گفت این دسته از خودروها به مراتب بهتر از خودروهایی هستند که در 25سال گذشته تولید شده‌اند و هم‌اکنون نیز در خیابان‌ها و جاده‌های کشور در حال تردد هستند.

وی یادآور شد: مسلماً استاندارد خودروهای تولید روز در مقایسه با استاندارد خودروهایی که در گذشته تولید شده‌اند،‌ ارتقاء قابل ملاحظه ای یافته است.

جلالی با اشاره به تاکید سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارتقای سطح استاندارد خودروها به استاندارد یورو 4،‌ افزود: با توجه به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در صدد اجرایی کردن سیاست‌های دولت است،‌ ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با این سازمان برای پیشبرد سیاست‌های دولت هماهنگ است.

وی عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های دولت باید استانداردهای آلایندگی خودروها برای شرکت‌های خودروساز سختگیرانه‌تر اعمال شود تا کاهش آلودگی هوا را به همراه داشته باشد.

جلالی متذکر شد: باید توان ملی خودروسازان و صنعت خودروسازی در این باره درنظر گرفته شود به طوریکه در نهایت موجب گردد تا استانداردها با درنظر گفتن توان و کشش صنعت تدوین شوند.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: البته در راستای تحقق این مهم،‌ افزایش اعمال فشارهای سیاسی حاکم بر مسائل اقتصادی موجب شده روند تولید خودروهای با استاندارد یورو 4 کمی با کندی همراه باشد.

جلالی خاطرنشان کرد: باید خودروسازان به سمت استانداردهای آلایندگی که توسط سازمان محیط زیست تعیین شده،‌ حرکتی را آغاز کنند.
به گزارش فارس، طبق آخرین مصوبه دولت در 16 اسفند سال گذشته، قرار شد از سال 92 تولید خودرو با استاندارد یورو 4 انجام شود و در بند 7 این مصوبه نیز وزارت نفت مکلف شد که از ابتدای سال 91 سوخت با استاندارد یورو 4 را توزیع کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10637
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه