میهن صنعت :

طراحي سامانه پايش وضعيت واحدهاي توليدي

میهن صنعت : معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت،‌معدن و تجارت، انجام اقدامات لازم از طرف سازمانهاي صنعت معدن و تجارت استانها در زمينه پايش واحدهاي توليدي را بر اساس سامانه طراحي شده مورد تاكيد قرار داد وگفت: اين اقدام در مديريت يكپارچه واحدهاي صنعتي سرا

به گزارش میهن صنعت معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت،‌معدن و تجارت، انجام اقدامات لازم از طرف سازمانهاي صنعت معدن و تجارت استانها در زمينه پايش واحدهاي توليدي را بر اساس سامانه طراحي شده مورد تاكيد قرار داد وگفت: اين اقدام در مديريت يكپارچه واحدهاي صنعتي سراسر كشور موثر خواهد بود.

به گزارش شاتا؛ « محسن صالحي نيا» ، ضرورت توجه مسئولاني استاني به انجام اين مهم را مورد تاكيد قرار داد و افزود: اين اقدام در دستيابي به  آمار دقيق ميزان توليد، فروش،‌ اشتغال و … واحدهاي توليدي و صنعتي سراسر كشور و تدوين سياستهاي مربوطه  موثر خواهد بود.
وي افزود:  تا كنون حدود 17 هزار واحد در اين سيستم اطلاعات خود را وارد كرده اند و پيش بيني مي‌كنيم تا پايان آذرماه به 20 هزار واحد ارتقاء يابد.
صالحي نيا در ادامه با اشاره به عملكرد ستاد تسهيل در جريان رسيدگي به مشكلات و مسائل واحدهاي توليدي و شهركهاي صنعتي افزود: در اين راستا تلاش شده است تا مشكل تامين منابع مالي براي واحدهاي توليدي را برطرف كنيم كه در اين زمينه ارائه تسهيلات ريالي به صورت سرمايه در گردش و تكيمل طرح ها از جمله دغدغه هاي ما بوده است.
وي با اشاره به منابع مالي كه از محل صندوق توسعه ملي و سپرده قانوني بانكها  نزد  بانك مركزي براي اين بخش از اقتصاد كشور در نظر گرفته شده است تصريح كرد: تا كنون 5 ليست به بانكها براي دريافت تسهيلات معرفي شده اند.
صالحي نيا در ادامه به صدور پروانه بهره برداري الكترونيكي اشاره كرد و گفت: در حال حاضر دستور العمل صدور پروانه بهره برداري  به صورت الكترونيكي  ابلاغ شده است كه به تسريع در فرايندهاي اجرايي و مديريت هماهنگ كمك شاياني خواهد كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به  تامين مواد اوليه از طريق بورس كالا اشاره كرد و گفت: برخي از واحدهاي توليدي براي تامين مواد اوليه با مشكل مواجه شدند كه براي برون رفت  از شرايط موجود راهكارها و تمهيدات خاصي انديشيده شده است.
صالحي نيا از امضاي تفاهم نامه با بورس كالا كه منجر به كاهش قيمت در عرضه 5 محصول عمده شامل پتروشيمي، فولاد، مس و آلومنيوم خواهد گرديد، خبرداد و گفت: تفاهم نامه با بورس كالا انجام شده واميدواريم بتوانيم مراحل عملياتي شدن آن را هرچه زودتر به اجرا در آوريم .
به گفته وي ،‌ قيمت پايه براي اين محصولات براساس نرخ دلار مبادلاتي در نظر گرفته مي‌شود كه نرخ پايه براي عرضه در بورس از سوي سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان تعيين مي‌شود.
معاون وزير صنعت،‌معدن و تجارت اين اقدامات را در فرايند كاهش قيمت مواد اوليه تاثيرگذار دانست و اجراي سريع ترآن در جهت رفع محدوديتهاي موجود براي تامين مواد اوليه مورد نياز واحدهاي صنعتي را موثر قلمداد كرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6044
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه