مدیرعامل سایپا:

طراحی پلت‌فرم خودروهای سایپا داخلی شد

میهن صنعت: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: طراحی پلت‌فرم اس.پی 100 خودروهای سایپا به‌طور کامل داخلی و بومی‌ساز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،   به نقل از فارس، سعید مدنی با بیان اینکه طراحی پلت‌فرم اس.پی 100 برای خودروها در داخل کشور در سال‌های گذشته یک آرزوی دست‌نیافتنی بود، اظهار کرد: طراحی پلت‌فرم اس.پی 100 برای خودروهای سایپا به‌صورت کامل در داخل کشور و توسط طراحان داخلی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت خودروسازی سایپا در فاز اول، سال 1395 پلت‌فرم اس.پی 100 را بر روی دو دستگاه خودرو این شرکت پیاده خواهد کرد و در فاز دوم نیز این شرکت قصد دارد تا با استفاده از این پلت‌فرم دو دستگاه خودروی دیگر نیز تولید کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص ساخت و تولید پلت‌فرم اس.پی 100 افزود: هر روز در ساخت و تولید این پلت‌فرم بیشتر به سمت بومی‌سازی خواهیم رفت و امیدواریم تا با تکیه ‌بر نیروهای داخلی به بومی‌سازی کامل در این زمینه برسیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین با اشاره به اینکه ساخت و تولید بعضی از قطعات در داخل کشور توجیه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: در هیچ شرکت خودروسازی در دنیا به‌دلیل توجیه اقتصادی تمام قطعات بومی‌سازی نمی‌شود و شرکت خودروسازی سایپا نیز در تلاش است تا با تکیه ‌بر مهندسان بومی به 90 درصد بومی‌سازی در زمینه ساخت پلت‌فرم اس.پی 100 برسد.

وی گفت: طراحان داخلی و بومی به‌طور کامل طرح این پلت‌فرم را طراحی کرده‌اند و قطعه‌سازان شرکت خودروسازی سایپا نیز در تلاش هستند تا با قطعه‌سازان داخلی در تماس باشند و دانش فنی ساخت و تولید قطعات خودرو را به ایران وارد کنند.

به گزارش فارس؛ پلت‌فرم یا سکوی خودرو به مجموعه‌ای مشترک از طراحی، مهندسی، عملیات تولید و همچنین اجزای اصلی اطلاق می‌شود که در تعدادی از مدل‌های متفاوت در ظاهر و حتی در برند، مشترک است؛ این فن‌آوری به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا با کاهش هزینه‌ها، مدل‌های متنوعی عرضه کنند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین بیان کرد: عمده قطعات استفاده‌شده در شرکت خودروسازی سایپا داخلی هستند و همواره این شرکت در تلاش است تا صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور را بومی‌سازی کند و به اشتغال‌زایی جوانان در بخش‌های مختلف این صنعت توجه خاصی دارد.

مدنی با بیان اینکه این شرکت خودروسازی در تلاش است افزایش صادرات خودروهای داخلی به بازارهای جهانی را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: با آموزش نیروهای داخلی در خصوص قطعه‌سازی و خودروسازی همچنین می‌توانیم نیروهای متخصص نیز به بازار جهانی خودروسازی و قطعه‌سازی صادر کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=70167
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه