میهن صنعت :

طرح‌های نوسازی خودروهای فرسوده از رکود دو ساله خارج می‌شوند

میهن صنعت : رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور از طراحی و تدوین برنامه‌های جدید ستاد حمل و نقل و سوخت برای نوسازی ناوگان خبر داد و گفت: بزودی این طرح با مشوق‌های جدید اجرا می‌شود و طرح نوسازی ناوگان را از رکود دو ساله خارج می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس کارشناسی سنگینی که برای تدوین طرح‌های جدید نوسازی ناوگان صورت گرفته، بزودی این طرح اجرا می‌شود و می‌تواند طرح نوسازی ناوگان را از رکود دو ساله اخیر نجات دهد.

وی افزود: این طرح‌ها دارای جزئیات و مشوق‌هایی است که فرآیند مباحث مالی با زیرساخت‌های لازم آن پس از ابلاغ، تحول رو به رشدی را در تحول نوسازی ناوگان ایجاد خواهد کرد و بزودی این طرح با مشوق‌های جدید اجرا خواهد شد.

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور از رایزنی برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بخش‌های مختلف در حوزه فرهنگسازی، حمل و نقل و ترافیک خبر داد و گفت: بررسی عملکرد گذشته ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت نشان می‌دهد که علی‌رغم اینکه در حوزه سخت‌افزاری اقداماتی صورت گرفته، اما در حوزه نرم‌افزاری و فرهنگسازی آنچنان که باید کار نشده است.

شفیعی با بیان اینکه یکی از عوامل کاهش ایمنی حمل و نقل کشور که باعث تصادفات زیاد و اتفاقات ناگوار این حوزه می‌شود، مربوط به حوزه فرهنگ ترافیک است، گفت: در همین راستا با بخش متولیان فرهنگسازی جامعه، تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله سازمان تبلیغات و حوزه علمیه صورت گرفته تا بتوانیم از ظرفیت این بخش برای فرهنگ‌سازی در بخش ترافیک استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه در تلاشیم تا بین قانون‌گرایی و موضوعات اعتقادی و دینی رابطه منطقی برقرار کرده و بتوانیم با توجه به اینکه قانون‌گرایی تکلیف شرعی است بتوانیم ارتباط نزدیکی بین قانون‌گرایی و فرهنگ ترافیک برقرار کنیم تا با نزدیک شدن این دو حوزه بتوانیم فرهنگسازی مناسبی را در بخش حمل و نقل و ترافیک انجام دهیم.

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با اشاره به یکی دیگر از برنامه‌های این ستاد، گفت: اجرای برنامه‌های ویژه در حوزه امور بین‌الملل یکی از برنامه‌های در دستور کار ستاد است و مقرر شده با ارتباط‌ گیری از طریق مجامع بین‌المللی و سازمان‌های نظیر کشورهای توسعه یافته به تبادل اطلاعات تجربیات بپردازیم.

شفیعی به ایسنا گفت: مقرر شده نشست‌هایی به صورت هر دو هفته یک بار برگزار شود و در این نشست‌های هم‌اندیشی نخبگان حمل و نقل و ترافیک کشور توسعه برنامه‌های امور بین‌الملل ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور دنبال شود.

به گفته وی، این طرح در حوزه امور بین‌الملل ستاد حمل و نقل و سوخت کشور برای نخستین بار اجرا می‌شود و هدف از اجرای آن ارتقای سطح علمی و مدیریت اجرایی در حوزه حمل و نقل و ترافیک است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=25123
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه