مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

طرح جامع آب رسانی تهران تا یک سال ونیم آینده به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیشرفت طرح جامع آب رسانی تهران را 45 درصد عنوان کرد و افزود: این طرح بین یک تا یک سال و نیم آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، «محمد پرورش» در حاشیه مراسم افتتاح پروژه ارتقای کیفی آب شرب جنوب تهران در محل تصفیه خانه کن در جمع خبرنگاران افزود: 40 کیلومتر از خطوط با قطرهای بالا باقی مانده، لوله ها برای این پروژه خریداری شده و پیمانکار نیز آماده است.
وی تاکید کرد: با اجرای طرح جامع آب رسانی تهران، در سال هایی که بارندگی کاهش پیدا می کند آبرسانی پایدار در شهر تهران خواهیم داشت.
مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: 12 هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه برآورد شده است.
به گزارش ایرنا، انجام مطالعه مرحله نخست طرح جامع آب‌رسانی شهر تهران در سال 1381 از سوی شرکت آب و فاضلاب شهر تهران به مهندسین مشاور لار واگذار شد.
محدوده انجام این مطالعات، خطوط آب‌رسانی و مخازن ذخیره و سرویس شهر تهران بعد از تصفیه‌خانه‌ها تا مخازن مورد نظر بود؛ همچنین افق طرح مطالعات سال 1400 را هدف قرار داده است.
از آنجا که تامین آب شرب بهداشتی و مطمن شهر جدید پرند (مسکن مهر) و تعادل‌بخشی کمی و کیفی منابع آبی شهر تهران یکی از دغدغه‌های جدی بوده است، در بازنگری طرح جامع آب‌رسانی شهر تهران (با رویکرد افق 1410) و آب‌رسانی به شهر جدید پرند با عنوان جدید طرح حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در دستور کار قرار گرفت.
این طرح شامل 124 کیلومتر خطوط انتقال چدنی و فولادی در قطرهای 200 تا 2300 میلی‌متر، 6 مخزن با ظرفیت 115 هزار متر مکعب، چهار ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 5,1 متر مکعب در ثانیه و 60 حلقه با برآورد اولیه بیش از بر چهار هزار و 800 میلیارد ریال است.
هدف اصلی این طرح تامین پایدار و ارتقای سطح کمی و کیفی آب شرب شهر تهران به‌ویژه در زمان رخدادهای غیر مترقبه، هم‌چنین امکان برقراری ارتباط بین منابع و شبکه آب شهر تهران با شهر جدید پرند برای جبران بخشی از کمبود منابع آب آن شهر و مدیریت توزیع آب با توجه به منابع تخصیص یافته بر حسب جابجایی و اسکان جمعیت در شهر جدید پرند با عنایت به افق جمعیتی 700 هزار نفر است.
بر اساس این گزارش، مدیرعامل آبفای استان تهران در آیین بهره‌برداری از طرح ارتقای آب جنوب تهران نیز گفت: امسال همه نقاط تهران از نظر کیفیت آب در شرایط «سبز» قرار گرفت.
پرورش ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت تهران، خدمات آب و فاضلاب نیز باید به تناسب جمعیت افزایش یاید چون با توجه به کیفیت خدماتی که مردم از ما انتظار دارند اگر یک‌ ساعت در ارایه خدمات خلل ایجاد شود نارضایتی‌هایی ایجاد می شود؛ در نتیجه لازم است زیرساخت‌هایی از این دست ایجاد شود و توسعه یابد تا در خدمات‌رسانی خللی ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه پروژه ماملو که در جنوب‌شرق تهران انجام شده ، مکمل پروژه امروز است، افزود: هدف ما از این پروژه این بود که آب جنوب تهران راکه حدود 3.5 میلیون نفر جمعیت دارد، پایدار کنیم؛ در عین حال موارد پدافندی را نیز در پروژه گنجانده‌ایم.
پرورش با بیان اینکه هزینه این پروژه 2 هزار میلیارد ریال بوده است گفت: امروز سه هزار میلیارد ریال پروژه آب و فاضلاب در نقاط دیگر استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به سامانه اسکادای آبفای استان تهران گفت: هم اکنون ارتباط برخط در حوزه آب‌رسانی داریم که این امر اتفاق بزرگی است و اگر توانسته‌ایم از تابستان به راحتی عبور کنیم به خاطر این سامانه بوده است.
پروژه ارتقای کیفی آب شرب جنوب تهران صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد.
این طرح از سوی قرارگاه سازندگی خاتم انبیا (ع) با احداث 26 کیلومتر خط انتقال و ٢ مخزن ذخیره و متعادل کننده به ظرفیت 75 هزار متر مکعب اجرا شده است.
پروژه ارتقای کیفی آب شرب جنوب تهران با هدف انتقال آب سطحی تصفیه شده و جایگزینی با آب زیرزمینی به منظور ارتقای کیفیت آب شرب ساکنان جنوب شهر تهران با جمعیتی بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر، اجرایی شد.
بر اساس این گزارش، همزمان با افتتاح پروژه ارتقای کیفی آب شرب جنوب تهران، ٢٧ پروژه در حوزه آب و فاضلاب شهر تهران با اعتباری بیش از سه هزار میلیارد ریال در قالب حفر چاه، خطوط انتقال آب، ایستگاه های پمپاژ ، ایستگاه تله متری، بازسازی و توسعه خطوط لوله آب و فاضلاب و نصب انشعاب فاضلاب در جمع پنج هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=132469
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه