«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

طوفان های گرمسیری باز هم قیمت نفت را افزایش داد

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال تعطیلی پالایشگاه های خلیج مکزیک پس از طوفان و کاهش تولیدات اندکی افزایش یافت اگرچه بازگشت تولیدات نفت لیبی به روند سابق و محدودیت های ویروس کرونا بر بازار نفت سایه افکنده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال تعطیلی پالایشگاه های خلیج مکزیک پس از طوفان و کاهش تولیدات اندکی افزایش یافت اگرچه بازگشت تولیدات نفت لیبی به روند سابق و محدودیت های ویروس کرونا بر بازار نفت سایه افکنده است.

شاخص نفت برنت با افزایش 9 سنت معادل 0.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 43 دلار 24 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 10 سنت رشد داشته و به 42 دلار 21 سنت در هر بشکه رسید.

براساس گزارش منتشر شده در روز یکشنبه، شرکت نفت رویال داچ شل تولیدات نفت خود را متوقف کرده و روند تخلیه کارگران خود را از پلتفرم خلیج مکزیک آغاز کرده است.

 طبق اعلام مرکز ملی طوفان آمریکا، طوفان بتا در حال حاضر با بادهایی با سرعت 60 مایل در ساعت در 395 کیلومتری جنوب دریاچه چارلز در لوییزیانا قرار دارد و 30 سانتی متر بارندگی در طول شمال غرب خلیج مکزیک خواهد داشت.

تولیدات کنندگان نفت و گاز آمریکا پس از وقوع طوفان سالی طی هفته گذشته، فعالیت های خود را به تدریج شروع کردند.17 درصد از تولیدات نفت خلیج مکزیک و 15 درصد از تولیدات گاز طبیعی این منطقه به دنبال بادهای طوفان سالی به تعطیلی کشیده شد.

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد که وضعیت فوق العاده را از میادین نفتی و بنادر امن برداشته است اما وضعیت فورس ماژور در تأسیساتی که گروه‌های مسلح از فعالیت‌های شرکت ملی نفت این کشور جلوگیری می کنند، ادامه خواهد یافت.

براساس گزارش رویترز، بیش از 30.78 میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تاکنون 954,843 نفر جان خود را از دست داده اند که در نهایت شیوع این بیماری بر تقاضای نفت نیز تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=201198
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه